اخباربانک و بیمهویژه ها

بهای جهانی طلا در مدار صعودی

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا روز چهارشنبه در مقایسه با معاملات صورت گرفته در روز گذشته با ۲ درصد افزایش به سطح یک هزار و ۴۷۶ دلار و ۹۱ سنت جهش کرد.

گزارشهای خبری نشان می دهد در حال حاضر بهای جهانی طلا به بیشترین میزان خود در ۶ سال گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش، ‌بهای هر اونس طلا در بازارهای آمریکا نیز امروز چهارشنبه در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته با ۲ دهم درصد افزایش به یک هزار و ۴۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بهای هر اونس طلا سه شنبه در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در روز گذشته با ۱.۵ درصد افزایش به یک هزار ۴۶۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

گزارشهای خبری نشان می دهد تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد در حالی افزایش یافته است که جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن به سبب متهم شدن چین به دستکاری نرخ یوان شدت پیدا کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که برای نخستین بار از سال ۱۹۹۴ به این نتیجه رسیده که چین در حال دستکاری ارزش یوان است و اینکه واشنگتن برای جلوگیری از این رقابت ناعادلانه با صندوق بین المللی پول همکاری لازم را انجام خواهد داد.

اقدام آمریکا پس از آن صورت می گیرد که چین به تلافی تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته اجازه داده که ارزش پول ملی اش به پایین تر از یک هفتم دلار برسد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا