اخبارصنعت و معدنویژه ها

رکود بازار آهن علی رغم کاهش قیمت/ تضعیف اصناف به ضرر اقتصاد است

حمیدرضا رستگارپور اظهار کرد: فولاد در هر کشوری کالای راهبردی است که میزان توسعه یافتگی هر کشوری بستگی به میزان مصرف فولاد آن دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر در تولید فولاد خودکفا شدیم و در چشم انداز ۱۴۰۴ تولید باید به ۵۵ میلیون تن برسد، افزود: اکنون در کشور سالانه ۱۷ میلیون تن فولاد مصرف می‌شود و حدود ۱۰ میلیون تن اضافه تولید داریم.

وی گفت: با توجه به تصمیم گیری جزیره‌ای که توسط وزارتخانه‌های مختلف گرفته می‌شود و نداشتن برنامه ریزی، صادرات فولاد به دست افرادی افتاده که نمی‌توانند قیمت واقعی فولاد را دریافت کنند.

رستگارپور ادامه داد: بعد از نفت فولاد مهم‌ترین کالایی است که می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد و اگر دولت حمایت کند می‌توانیم بازار‌های دنیا را به دست بیاوریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با انتقاد از قیمت گذاری فولاد تاکید کرد: نسبت به سیاست‌هایی که برای تعیین قیمت فولاد صورت می‌گیرد بی اطلاعیم و این موضوع برای واحد‌های صنفی شبه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال تضعیف اصناف هستند در حالی که تضعیف اصناف به ضرر اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: کشف قیمت فولاد در بورس شفاف نیست و ما اطلاعی از روند آن نداریم.

رستگارپور با بیان اینکه قیمت باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود تصریح کرد: یک قیمت مصرف داخلی وجود دارد که باید متناسب با جریانات اقتصادی کشور باشد، اما در صادرات قیمت باید متناسب با قیمت جهانی باشد، اما در حال حاضر هیچکدام از آن‌ها متناسب نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار وجود دارد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم میلگرد بین ۴ هزار و ۱۰۰ و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان متفاوت است.

 

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا