اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

استقبال بخش خصوصی از مصوبه حذف ۴ صفر

به گزارش صنعت کار، مسعود خوانساری در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: براساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌ها، بخشودگی جرایم مالیاتی بر عهده سازمان امور مالیاتی است و با پیگیری اتاق تهران و معاون اول رئیس جمهور سازمان امور مالیاتی، ۱۰۰ درصد بخشودگی برای تمام افرادی که تا تاریخ مشخصی بدهی‌شان را پرداخت کرده ­‌اند، در نظر گرفته شده است.

وی پیرامون مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی افزود: این مصوبه می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، زیرا، اکنون ریال مطرح نیست و بیشتر تومان مطرح می‌شود و این مساله محاسبات را مشکل ساخته است.

خوانساری ضمن تاکید بر لزوم اصلاح ساختار اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: چنانچه قرار باشد تورم‌های بالای ۳۰ درصد داشته باشیم، بعد از چند سال مجدد صفرهایی به پول اضافه می‌­شود و باردیگر باید چند صفر حذف شوند.

رئیس اتاق تهران اضافه کرد: تمام روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران مخالف استمرار ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند، زیرا این ارز بستر رانت و فساد را در اقتصاد کشور ایجاد کرده، زیرا همه افراد نمی‌­توانند از این ارز استفاده کنند و باعث بی عدالتی شده و از طرف دیگر چون سیستم توزیع درستی در کشور حاکم نیست، اقلامی که با ارز دولتی وارد می‌شود، با همان قیمت دست مصرف­‌ کننده نمی‌­رسد.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی خواستار قطع سریع ارز ۴۲۰۰ تومانی است و چنانچه قرار است دولت به اقشار آسیب پذیر کمک کند، راه آن تداوم پرداخت یارانه نقدی است.

خوانساری گفت: موضوع ممنوع ساختن صادرات کالاها برخلاف قانون است، درحالی که در قانون صادرات و واردات، ممنوعیت مشروبات الکی، اسلحه و مواد مخدر تصریح شده است و واردات و صادرات بقیه کالاها را می‌ توان با اعمال تعرفه کنترل کرد، اما در هفته‌های گذشته صادرات کالاهایی ممنوع و سپس آزاد شده که این امر به صادرات و تولید کشور لطمه وارد می‌سازد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود چنانچه دولت می‌خواهد صادرات کالایی را به هر دلیل ممنوع سازد، این موضوع در سطح دولت و سران قوا مطرح شود و این طور نباشد که هر وزارتخانه صادرات کالایی را ممنوع و یا آزاد کند.

خوانساری خاطرنشان کرد: امروز در کشور بگونه ای سیاست‌ گذاری می‌شود که همه به نا چار به خطا می‌افتند و نمونه آن را در خرید سکه، خرید ارز ۴۲۰۰ تومانی و … مشاهده شد.

رئیس اتاق تهران درباره تحریم وزیر امور خارجه کشورمان هم گفت: ظریف شخصیت، منطق و زبان قدرتمندی دارد که نه تنها داخل کشور مورد استقبال است، بلکه در دیپلماسی جهانی هم موفق عمل کرده، او با مصاحبه‌هایش توانست افکار عمومی را علیه آمریکا و به نفع ایران تغییر دهد و همین امر موجب شد تا آمریکا نتواند وی را تحمل کند، بخش خصوصی همواره قدردان زحمات اوست.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا