اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

روند افزایشی طلا آهسته شد

به گزارش صنعت کار، هراونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۵۲۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵۳۸ دلار رسید.

قیمت طلا روز دوشنبه از مرز ۱۵۵۰ دلار عبور کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از شش سال اخیر بود، اما اظهارات واشنگتن و پکن که به احتمال آشتی میان دو کشور اشاره داشت باعث شد این فلز ارزشمند بخشی از رشد قیمت خود را از دست دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت: بر این باور است که چین درباره تمایل برای رسیدن به یک توافق صادق است. همزمان لیو هی، معاون نخست وزیر چین اظهار کرد چین تمایل داد این اختلاف از طریق مذاکرات آرام حل شود.

طلا که دارایی بدون بازدهی است در شرایط ابهام سیاسی و مالی به دارایی مطمئن تبدیل می‌شود.

هلن لو، تحلیلگر شرکت “آرگونات سکوریتیز” اظهار کرد: قیمت‌ها به دلیل لحن آشتی‌جویانه چین و ترامپ ثابت مانده است و بازار امیدوار می‌شود که نوعی توافق از این اختلاف حاصل شود. همچنین امیدها به تسهیل سیاست پولی از سوی بانک‌های مرکزی سراسر جهان از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بازارها روی کاهش ۲۵ واحدی نرخهای بهره آمریکا در ماه میلادی آینده و کاهش ۱۰۰ واحدی آنها تا پایان سال آینده حساب باز کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای جهانی در ابتدای هفته تحت تاثیر تعرفه‌های جدیدی که از سوی دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام شده بود ملتهب بودند. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد تعرفه واردات ۵۰۷۸ کالای آمریکایی شامل نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک را از پنج به ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. ترامپ نیز به تلافی این اقدام، اعلام کرد روی واردات ۵۵۰ میلیارد دلار کالای چینی پنج درصد دیگر تعرفه اضافه می‌کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اظهار کرد: آن‌طور که الگوهای فنی نشان می‌دهند هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۵۴۶ تا ۱۵۶۸ دلار صعود کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ شب گذشته حدود ۰.۵ درصد رشد کرده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷ دلار و ۶۴ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری نیز تغییری نداشت و ۸۵۵ دلار بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا