اخباربانک و بیمهویژه ها

روند افزایش قیمت طلا متوقف شد

به گزارش صنعت کار، هراونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۵۳۵ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت پیش رفته بود و روز گذشته به دلیل هراس بازار از رکود اقتصادی، بیش از یک درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۵۴۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس، حرکت امروز طلا یک حرکت تصحیحی است. طلا در ۲۴ ساعت گذشته بالای مرز مقاومتی ۱۵۳۵ دلار بسته شد بنابراین دوباره سطح ۱۵۳۵ دلار را امتحان می‌کند.

عاملی که قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ارزش دلار بود که ۰.۱ درصد در برابر رقیبان کلیدی افزایش پیدا کرد. همچنین بازارهای سهام آسیا رشد ملایمی داشتند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: سرمایه‌گذاران این باور را پیدا کرده‌اند که اقتصاد وضعیت خوبی ندارد و ممکن است رکود ایجاد شده یا اقتصاد آهسته شود. در نتیجه بانک مرکزی آمریکا ناچار خواهد بود نرخهای بهره را کاهش دهد و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. وی در ادامه افزود: تا زمانی که مشکلات تجاری آمریکا و چین ادامه دارد، طلا پشتیبانی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه توافق تجاری با چین را پیش‌بینی کرد اما خوش‌بینی بازار پس از این که سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ادعای ترامپ مبنی بر مکالمه تلفنی با مقامات چینی ابراز بی‌اطلاعی کرد، تعدیل شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و۱۸ دلار و ۱۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد صعود کرد و ۸۶۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۷۷ دلار رسید.

 

منبع: ایستا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا