صنعت و معدنگوناگونویژه ها

ارتقای مدیریت تجارت خارجی مستلزم بهره مندی ازدستاوردهای علمی است

به گزارش صنعت کار، رضا سید آقازاده در آستانه روز ملی صادرات تاکید کرد: مدیران تجارت خارجی کشورمان باید ارتباط تنگاتنگی با جامعه دانشگاهی برقرار کنند و از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری روز دنیا بهره مند شوند.
وی گفت : بهرمندی از آخرین دستاوردهای علمی دنیا بر کیفیت کار مدیران و کارشناسان نقش بسزایی دارد و سبب حضور پر رنگ تر آنها در بازارهای تجاری دنیا است.

وی تلاش و سرعت تطابق با تحولات بین‌المللی را از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران تجارت خارجی عنوان کرد و اظهار داشت : حرکت تحولات بین المللی به دلیل ارتقای روز افزون تکنولوری سریع است به همین خاطر مدیران باید با استفاده و بکارگیری اطلاعات ، تحولات جهانی را رصد کنند تا از رقبای تجاری خود عقب نمانند.

سید آقازاده در ادامه به نقش مهم رایزنان بازگانی اشاره کرد و گفت : در حوزه تجارت یکی از راه های ارتباطی جهت توسعه اقتصادی وجود و حضور پر رنگ رایزنان بازرگانی در بازارهای جهانی است هر چند در حال حاضر آنها با چالش های جدی جهت حضور در بازار مواجه هستند .

وی همچنین رونق تولید را در گرو توسعه بازار دانست و گفت: یک واحد تولیدی زمانی می‌تواند فعال باشد که بتواند تولیدات خود را بفروشد، در شرایط بحرانی ضمن توسعه صادرات رونق بازار داخل ضروری است .

سید آقازاده ، ساخت محصولات بازار پسند ، جلوگیری مقطعی از واردات و ارتقای کیفیت تولید محصولات داخلی را ازمهمترین عوامل موثر در رونق بازار داخلی عنوان کرد .

وی در ادامه به اهمیت سرمایه گذاری در توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی، اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری نیازمند برنامه‌ریزی است و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که با ممنوعیت واردات و کشیدن دیوار بلند تعرفه به دور خود، سرمایه‌گذار جذب کند.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه با تأکید بر اینکه تجارت خارجی کشورنیازمند شناسایی حوزه‌های مستعد سرمایه‌گذاری و اقدام برای جذب سرمایه‌گذار است، افزود: هرچند ممکن است در برهه‌ای از زمان واردات افزایش یابد اما با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری در افق بلند مدت به رشد صادرات، تنوع و ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی و در نهایت به صادرات پایدار خواهیم رسید.

سید آقازاده با بیان اینکه نقش سازمان توسعه تجارت برنامه ها محوری است، گفت: فرهنگ سخت‌کوشی و تلاش باید درونی شده و به گونه‌ای هدایت شود که منجر به ایجاد اشتیاق به تولید و صادرات در جامعه شود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا