برگزیدهصنعت و معدنگوناگونویژه ها

10 معدن تعطیل شده قم فعال شد

به گزارش صنعت کار، محمود سیجانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه معادن استان اظهار داشت: سه پهنه اکتشافی شامل پهنه‌های مس حوض سلطان، مشترک با استان‌های مجاور به مساحت 450 کیلومتر و محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک جهت اکتشافات طلا و فلزاتی همچون آهن ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه چهار برنامه جامع در بخش معدن در برنامه‌های رونق تولید استان پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: تسهیلاتی برای معدن گچ خیرآباد به مبلغ 45 میلیارد ریال جهت ایجاد واحد فرآوری گچ در شش‌ماهه نخست سال جاری پیگیری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر اینکه 130 فقره سوخت واحدهای صنعتی معدنی استان در مردادماه ثبت و تأییدشده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 27 جلسه مختلف در حوزه معادن استان قم برگزارشده است.

ایشان با اشاره به صدور سه فقره پروانه اکتشاف و صدور دو فقره گواهی کشف در شش‌ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: در این مدت 12 فقره مجوز برداشت با میزان برداشت حدود 300 هزار تن و اشتغال‌زایی 40 نفر نیز صادر شده است.

سیجانی برگزاری یک نوبت مزایده 20 فقره پروانه بهره‌برداری معدن و محدوده شن و ماسه که منجر به واگذاری 6 محدوده معدنی گردید را موردتوجه قرار داد و گفت: 10 معدن استان قم که در سال 97 غیرفعال شده بودند به چرخه تولید و فرآوری بازگشتند.

وی با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری از 25 معدن بازدیدهای نظارتی و کنترلی صورت گرفته است، ادامه داد: بازدید مشترک 40 فقره پروانه بهره‌برداری معادن راکد با اداره کل منابع طبیعی جهت واگذاری آن‌ها از طریق مزایده و فعال‌سازی آن‌ها نیز در این مدت شش ماه انجام‌شده است

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا