اخبارخودروویژه ها

خط و نشان انجمن خودروسازان برای رییس کل بانک مرکزی

به گزارش صنعت کار، میرخانی رشتی در نشست مشترک انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: مگر بانک مرکزی فشل نیست که حالا صنعت خودرو را فشل می داند؟
وی با عوام فریبانه دانستن اظهارات عبدالناصر همتی افزود: بانک مرکزی در چند وقت اخیر نتوانست نرخ تورم، نقدینگی و نرخ ارز را کنترل کند و باعث شد خودروسازان به این روز بیفتند؛ اگر خودروسازی فشل است اول باید بانک مرکزی فشل بودن خود را برطرف کند.
میرخانی در ادامه تصریح کرد: از روزی که صنعت خودرو به وجود آمد قیمت خودرو همواره توسط دولت کنترل و نظارت می شد اما روش قیمت گذاری به گونه ای بود که خودروساز سود ببرد بعد از اتقلاب شیوه کنترل قیمت ادامه یافت اما سود عادلانه برای تولیدکننده در نظر گرفته نشد.
مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در نهایت شورای اقتصاد در نقطه ای اجازه تعیین قیمت در حاشیه بازار را داد در طول یک سال با وجود تورم شاخص صنعت منحنی پایداری داشت اما در دولت نهم و دهم با توجه به حذف روش قیمت گذاری و واگذاری به سازمان حمایت قیمت ها زیر قیمت واقعی تعیین شد که زیان هنگفتی را به خودروساز تحمیل کرد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا