اخبارصنعت و معدنویژه ها

پروانه های اکتشافی یا بهره‌برداری صادره فقط 7 درصد از مساحت کشور را پوشش می‌دهد/نیازمند اکتشافات جدید هستیم/ از ایده‌های استارت آپی در حوزه معدن استقبال می‌کنیم

به گزارش صنعت کار، اسدالله کشاورز در همایش کرومیت«مجموعه رویدادهای ایده گرد بوت کمپ معدن/اکتشاف» که در راستای معرفی شتاب دهنده سی سوتک در سالن قلم مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، بیان کرد: استارت آپ‌ها در هر حرکت اقتصادی مثمر ثمر هستند و امیدواریم با حمایت از این گونه حرکت‌ها گام های موثری در بخش‌های اقتصادی کشور برداریم.

او با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی زمین در برزیل در سال 1992 افزود: در آن کنفرانس توسعه پایدار را به رفع نیازهای نسل حاضر با توجه به تامین نیازهای نسل آینده تعریف کردند و ما نیز باید در برنامه ریزی ها ضمن رفع نیازهای حال جامعه نیم نگاهی هم به نیازهای نسل آینده داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه از بخش معدن می خواهند که ذخایر را برای نسل آینده نگه دارند، گفت: اما ما در شرایط فعلی هم نیاز بسیار بالایی داریم و با توجه به شرایط کنونی کل پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره در سطح کشورمان فقط 7 درصد از مساحت کشور و سطح عرصه های مملکت را پوشش داده است و ما نیز داریم که 93 درصد باقیمانده را تحت پوشش عملیات قرار دهیم تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی مان به ذخایر خوبی دست یابیم.

کشاورز با تاکید بر نقش روشن استارت آپ‌ها در این حوزه تصریح کرد: سیستم‌های استارت آپی ایده‌های خلاقی است که توسط مجموعه‌های دانش بنیان و افکار خلاقانه شکل می‌گیرد و مجموعه سی سوتک در این حوزه گام برداشته است و فعالیت این بوت کمپ می‌تواند برای هر برنامه ریزی انجام شده در آینده موثر و کمک کننده باشد.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای هر فعالیتی از وجود و ایده استارت آپ‌ها می توان استفاده کرد، گفت: وب سایت‌ها و اپلیکشن‌های مختلفی که در سطح جامعه فعالیت دارند، گواه این موضوع است.

کشاورز با اشاره به طراحی سامانه وزارت صمت برای ثبت و صدور پروانه ها بیان کرد: این یک اقدام دانش بنیان بود که سبب حذف بسیاری از فعالیت‌های زاید و شفاف سازی شد.

او با تاکید بر ضرورت توجه به نکات زیست محیطی در فعالیت های معدنی اضافه کرد: با ایجاد استارت آپ‌ها حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز در راس کارها در انجام حفاری ها، نمونه گیری ها و عملیات اکتشاف ابتدایی قرار می گیرد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا