اخباربرترخودرو

پیش بینی کاهش قیمت خودرو با ادامه پیش فروش ها/ عطش بازار با خودروهای ثبت نامی فروکش می کند

به گزارش صنعت کار، همانند چند ماه گذشته کاهش عرضه قیمت ها را در بازار صعودی کرده و باعث شده تا قیمت ها ساعتی افزایش یابند. به گفته برخی از فعالان بازار، تعطیلات در هفته گذشته و عرضه قطره چکانی از سوی خودروسازان باعث شدیدتر شدن رکود و کاهش چشمگیر خرید و فروش خودروی ایرانی و خارجی اعم از صفر کیلومتر و کارکرده شده است.
کارشناسان بازار خودرو تاکید دارند از آن جا که این تعهدات شامل 80 درصد تولید شرکت‌های خودروساز خواهد بود و تا یکسال بعد نمی‌توان آنها را فروخت پس شرکت تعداد کمتری از تولیدات خود را به بازار تزریق خواهد کرد. نکته بعدی آنکه در شرایط فعلی اقتصادی، مردم ترجیح می‌دهند که پول در دسترس باشد زیرا هر لحظه امکان دارد به آن احتیاج پیدا کنند پس بلوکه کردن پول به مدت یکسال با استقبال مواجه نخواهد شد.
اما این اظهارات در حالی مطرح می شود که نعمت الله کاشانی نسب، بازرس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو این پیش فروش ها را عاملی برای بازگشت آرامش به بازار خودرو می داند و می گوید: هرگونه عرضه از سوی خودروسازان از قیمت ها در بازار خواهد کاست اما هم اکنون به دلیل عدم ورود خودرو به بازار شاهد افزایش قیمت ها هستیم.
وی با تاکید بر این که هم اکنون تقاضا بیشتر از عرضه بوده و این امر به تشویش بازار دامن زده است، می افزاید: در این شرایط ثبت نام های جدید از سوی خودروسازان تاثیر مثبتی در بازار خواهد داشت و پیش بینی می شود با تداوم این پیش فروش ها و تحویل این خودروها در موعد مقرر، قیمت ها در بازار کاهش یابد.
کاشانی نسب تصریح می کند: با وجود این که موعد تحویل برخی از این خودروها در سال آینده است اما برخی خریداران که حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید خودرو در بازار آزاد نیستند، نسبت به ثبت نام اقدام می کنند و با ادامه این شرایط قیمت ها کاهشی خواهد شد.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو کاهش عرضه از سوی خودروسازان را فاقد دلیل منطقی می داند و اظهار می کند: هم اکنون قیمت ارز در بازار روند کاهشی دارد و میزان تولید خودروسازان نیز کاهش نیافته اما با این حال عرضه کاهش یافته که منجر به افزایش قیمت شده است.
وی ادامه می دهد: در حال حاضر قیمت خودروهایی در بازار افزایش یافته که تقاضا برای آن ها زیاد است برای نمونه پراید ۱۱۱ و پژو ۲۰۶ از تقاضای بالایی در بازار برخوردار هستند به همین دلیل شاهد افزایش قیمت این خودروها در بازار هستیم.
بررسی قیمت ها در بازار نشان می دهد که قیمت پراید هاچ بک روز گذشته از مرز ۵۰ میلیون تومان گذشت و چانگان به همراه پژو ۲۰۰۸ افزایش ۴ تا ۷ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و حال باید دید با ادامه پیش فروش ها، وضعیت قیمت ها به کجا خواهد رسید.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا