اخبارصنعت و معدنویژه ها

فولاد غرب آسیا پس از 9 سال به سوددهی رسید/ خودروسازان مشتری عمده فولاد آسیا

به گزارش خبرنگار صنعت کار، ابوذر ندیمی در نشست خبری در سالگرد تاسیس این شرکت با بیان این خبر افزود: شرکت فولاد غرب آسیا به‌صورت متوسط ماهانه برای پیشبرد اهداف تولیدی خود به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.
او با بیان این که یکی از برنامه‌های شرکت طرح توسعه تا سطح ۸۰۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۳۶۰ نفری است که در صورت حمایت‌های بانکی تا دو سال دیگر عملی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه سیاستی در ارتباط با کاهش و تعدیل نیرو در شرکت فولاد غرب آسیا وجود نداشته و با توسعه فاز‌های بعدی، وضعیت اشتغال در این شرکت بزرگ و مهم تولید نورد و ورق‌های فولادی افزایش پیدا می‌کند.
شرکت فولاد غرب آسیا به اهتمام سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره گیری دانش متخصصان جوان ایرانی در سال ۸۳ برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۰، ۱۶ تا ۳ میلی متر، عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر و با وزن استاندارد‌های بین المللی با نقش موثری در صنعت خودرو سازی و … تاسیس شده است.
او با اشاره به اشتغال ۵۰ تن و هدف‌گذاری آن تا افزایش ۱۲۰ تن افزود: تعداد اشتغال این واحد صنعتی در سه سال گذشته چهار برابر شده است.
ندیمی تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان اصلی ترین مشتریان این شرکت هستند که بر این اساس طرح های توسعه ای در تولید ورق گالوانیزه تعریف شده که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر عامل شرکت فولاد غرب آسیا در خصوص پیش بینی خود از بازار محصولات فولادی گفت: فروش این شرکت بر اساس شرایط بازار و میزان تقاضا است و رکود و رونق جامعه بر عملکرد شرکت نیز اثرگذار است بنابراین باید تقاضای جامعه تحریک و مدیریت شود.
وی یادآور شد: به غیر از محدودیت ناشی از اورهال و تعطیلی آن و کمبود عرضه در ورق مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه وجود ندارد.
ندیمی با اشاره به آثار تحریم‌ها گفت:در واقع تحریم‌ها اثر گذار است چراکه در قیمت گذاری می‌تواند تاثیر گذار باشد چرا که باید با تکیه به دانش بومی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا