اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

بزرگ‌ترین تهدیدهای پیش‌روی توازن بازار نفت

به گزارش صنعت کار، مسائل یادشده، مهم‌ترین مسائلی هستند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در نشست آینده خود در ماه دسامبر امسال در وین، پایتخت اتریش، با آنها روبه‌رو هستند.

ریان فیتموریس، استراتژیست انرژی در رابوبانک هلند، گفت که اوپک و متحدانش در کاهش ذخیره‌سازی نفت جهان موفق بوده‌اند، اما این روند آهسته‌تر از انتظار بوده است.

به گفته وی، اوپک در زمینه دستیابی به واکنش مطلوب قیمت (به کاهش عرضه) ناکام بوده و قیمت نفت از سطح مطلوب عربستان، یعنی ۷۰ تا ۸۰ دلار برای هر بشکه، کمتر بوده است.

این کارشناس اعلام کرد بزرگ‌ترین چالش پیش روی اوپک و متحدان، افزایش تولید نفت شیل آمریکاست که همچنان سهم دیگر کشورهای صادرکننده نفت را از بازار کم می‌کند.

فیتزموریس گفت: اوپک درک می‌کند که تولید بیش از حد برای حفظ سهم از بازار یک راهبرد شکست‌خورده است و این سازمان تصمیم گرفته است به جای فشار برای کاهش قیمت نفت، با تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا صبوری کند.

وی پیش‌بینی کرد که تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز رشد داشته باشد که کمتر از پیش‌بینی دیگر کارشناسان مبنی بر رشد یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت شیل در آمریکاست.

با توجه به استمرار جنگ تجاری میان آمریکا و چین که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هستند، کند شدن رشد تقاضای نفت در جهان نیز از نگرانی‌های اصلی بازار نفت بوده است.

 

منبع: شانا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا