اخبارچند رسانه ایویژه ها

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی متافو، متالورژی در تهران

به گزارش صنعت کار، بهمن حسین‌زاده، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: شیوه‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعلی کشور در حوزه فولاد و صنایع متالورژی در این نمایشگاه بررسی می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه، شیوه‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعلی کشور در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین، بهینه‌سازی تولید فلزات و افزایش بهره‌وری، تامین مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد و صنایع متالورژی در قالب موضوعات تخصصی و مورد بحث صاحبان دانش نمایشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسین زاده ادامه داد: این نمایشگاه در شرایطی برپا می‌شود که ایران رتبه چهاردهم کشورهای فولادساز جهان را در اختیار دارد و در سال‌های اخیر از کشورهای فرانسه و انگلیس پیشی گرفته است؛ با این حال ایران به عنوان بیستمین صادرکننده فولاد، در جایگاه عقب‌تری از کشورهای اوکراین و ترکیه با رتبه‌های هفتم و دهم جهانی قرار گرفته است، یکی از دلایل این موضوع کاهش تقاضای بازار به شمار می‌رود که برگزاری نمایشگاه و عرضه توانمندی‌ها می‌تواند تاثیرگذاری مستقیمی در افزایش تقاضا و در نهایت رونق بازار آهن و فولاد داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه سالانه ۲۶ میلیون تن فولاد تولید می شود، گفت: حداکثر ۱۳ میلیون تن فولاد مصرف داخلی داریم و ۱۳ میلیون تن هم باید صادر کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در امر صادرات فولاد باید بتوانیم به سمت عقد قراردادهای بلندمدت‌ پیش برویم؛ به عبارت دیگر در زمینه صادرات باید یک راهبرد پایدار در پیش بگیریم.

لازم به ذکر است این نمایشگاه در بخش های آهن و فولاد (مواد اولیه و مواد معدنی، فولاد خام و آلیاژ‌های آهن، کارخانجات آهن و فولاد، تجهیزات و ماشین ‌آلات صنایع فولاد، انواع محصولات فولادی)، ریخته‌گری، قالب‌سازی، آهنگری و ماشین‌کاری (انواع روش‌های ریخته ‌گری، قالب‌سازی و انواع قالب‌ها، آهنگری و فورج، ماشین‌ کاری و دریلینگ، آبکاری و پوشش ‌دهی، جوشکاری و تجهیزات جوش، انواع روش‌های برشکاری) و فلزات غیرآهنی(آلومینیوم، مس، سرب، روی و انواع فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم، اکتشاف و استخراج فلزات غیرآهنی، فرآوری فلزات و تولید محصولات فلزی غیرآهنی) برگزار می شود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا