اخباربرگزیدهصنعت و معدنگوناگونویژه ها

تعامل دانش‌بنیان‌ها با وزارت نیرو تسهیل می‌شود

به گزارش صنعت کا، و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو «محمدصالح اولیا» حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را برنامه جدی این وزارتخانه دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق تا پایان امسال آماده خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: این آیین‌نامه به منظور ‌ارائه انواع حمایت‌های قانونی، مالی و اداری لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان در دست تدوین است تا این شرکت‌ها بتوانند به راحتی با مجموعه وزارت نیرو و صنعت آب و برق در تعامل بوده و محصولات خود را عرضه کنند.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: تدوین این آیین‌نامه ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازهای صنعت آب و برق را نیز می‌تواند از طریق شرکت‌های یاد شده تامین کند و همچنین محصولات قابل رقابت با تجهیزات خارجی را وارد صنعت آب و برق کرد.
اولیا گفت: نفوذ فناوری پیشرفته در این بخش به ارتقای بهره‌وری و کیفیت در صنعت آب و برق کمک خواهد کرد، این آیین‌نامه مشمول همه شرکت‌هایی خواهد شد که درصدد تعامل با صنعت آب و برق و فروش محصولات خود به این بخش هستند.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور که از روز گذشته به میزبانی پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است، گفت: در این رویداد که نمودی از قابلیت‌های زیست بوم نوآوری صنعت آب و برق است، شاهد شکل‌گیری کریدور خدمات ایده تا بازار به منظور کاهش زمان تجاری‌سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان هستیم.
اولیا تاکید کرد: از جمله وظایف این کریدور، شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری‌سازی و امکان برآورده شدن آن است. در این کریدور پیشخوان مشاوره‌ خدمات توسعه فناوری از قبیل مشاوره‌های حقوقی، مالیاتی، بازرگانی، حمل‌ونقل، قرارداد بین‌الملل، مدیریت و… ارائه می‌شود.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: در نمایشگاه نیز بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی، ۵۰ شرکت آب و آبفا، ۴۰ شرکت تولید، توزیع و انتقال برق، ۱۰ شرکت خصوصی و ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداخته‌اند.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا