برتربرگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت، برنت ۶۶ دلار و ۱۴ سنت شد

به گزارش صنعت کار، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 40 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 66 دلار و 14 سنت رسید، اما رشد هفتگی حدودا 1.4 درصدی را تجربه کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 40 سنت معادل 1.21 درصد کاهش به 60 دلار و 44 سنت رسید، اما رشد هفتگی حدودا 0.6 درصدی را تجربه کرد.

پیشرفت در مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و دو مصرف کننده عمده نفت احتمال افزایش تقاضا برای انرژی در سال آینده میلادی را افزایش داده است.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار انرژی در نیویورک گفت: «تمرکز اصلی بازار همچنان روی تحولات مربوط به مذاکرات تجاری آمریکا و چین است و رشد قیمت هفته گذشته نیز متاثر از پیشرفت مذاکرات بوده است.»

چین روز پنجشنبه فهرستی از معافیت تعرفه های وارداتی را برای 6 فرآورده نفتی و شیمیایی وارداتی از آمریکا اعلام کرد. چند روز پیش واشنگتن و پکن به یک توافق تجاری اولیه دست یافتند که قرار است متن آن در ماه ژانویه به امضا برسد پیشرفت در توافق تجاری جدید میان آمریکا، مکزیک و کانادا که قرار است جایگزین توافق تجاری آزاد آمریکای شمالی (نفتا) شود نیز این هفته در رشد قیمت نفت موثر بوده است. این توافق روز پنجشنبه به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت، برخی از فروش ها در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نوی مسیحی موجب تضعیف نسبی قیمت نفت شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا