اخباربرگزیدهراه و ساختمانویژه ها

۲۶۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند

به گزارش صنعت کار، «محمد اسلامی» روز یکشنبه بعد از امضای تفاهمنامه با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی برای ساخت خانه برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: در ثبت نام مرحله اول مسکن ملی که در یک ماه آذر در ٣١ استان کشور انجام شد ٢٤٠ هزار نفر ثبت نام کردند.

وزیر راه افزود: ٢٠ هزار نفر هم به صورت جداگانه در بافت فرسوده ثبت نام کردند که در مجموع ٢٦٠ هزار نفر ثبت نام مسکن ملی تاکنون در کشور انجام شده است.

اسلامی ادامه داد: پایش اطلاعات ثبت نام کنندگان شروع شده است و همه افرادی که پیشتر از مسکن دولتی استفاده کردند و فرم «ج» آنها قرمز است از این طرح جدا و ثبت نام با افراد واجد شرایط ادامه می‌یابد.

وزیر راه گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی مسکن ملی از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای رعایت الزامات فنی و بهبود کیفیت خانه‌ها استفاده خواهد شد.

وی در باره تفاهم جدید وزارت راه با وزارت تعاون برای ساخت خانه گفت: بخشی از زمین را ما تامین می‌کنیم و در بخشی که واحدهای کارفرمایی بزرگ در شهرهای صنعتی زمین تامین می‌کنند، خانه ها فقط برای کارگران ساخته نخواهد شد تا ترکیب جمعیتی متعادل با اقشار مختلف مردم در این خانه ها ساکن شوند.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا