اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

افزایش کسب درآمدهای ریالی در صنعت نمایشگاهی /حضور در نمایشگاه های بین المللی با کاهش هرچه بیشتر هزینه ها

به گزارش صنعت کار، بهمن حسین زاده گفت : بالا بردن درآمدهای ریالی در صنعت نمایشگاهی را امری مثبت دانست و افزود: به دلیل تلاش های شبانه روزی همکارانمان در شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران این اتفاق محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تمام سالن های نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت و تمام وقت در اختیار صنعتگران و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کشور قرار گرفت ، تصریح کرد: تسهیل امور در برپایی نمایشگاه ها زمینه را برای امر اشتغالزایی و رونق اقتصادی بیشتر فراهم کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به موانع و مشکلات زیادی که به خاطر تحریم ها وجود دارد، بیان کرد: با وجود تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های بین المللی حضور موثر دارد و توانسته با در اختیار داشتن مساحت های بالایی از نمایشگاه های بین المللی به ارائه توانمندی های اقتصادی خود بپردازد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب بازار ایران برای کشور های دیگر آن را غیر قابل چشم پوشی عنوان کرد و گفت : آنها نمی توانند این فرصت را نادیده بگیرند بنابراین علی رغم تحریم ها بسیاری از کشور ها علاقمند هستند تا ارتباط تجاری شان را با ایران حفظ کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای حضور هر چه بیشتر شرکت های خارجی ایجاد فضای لازم برای آنها بوده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه حتی تحریم ها به فرصتی برای رونق اقتصادی کشور تبدیل شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی، تحریم ها نه تنها فعالان اقتصادی کشورمان را متوقف نکرده است بلکه بسیاری از شرکت های تجاری داخلی که تازه پا به عرصه فعالیت های اقتصادی گذاشته اند در تلاش هستند تا هر چه بیشتر تولیدات و توانمندی های اقتصادی خود را در معرض دید خریداران در بازارهای هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: به دلیل همین تقاضای بالا برای حضور شرکت های ایرانی در عرصه بین المللی، شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای ارائه مساحت نمایشگاهی به این فعالان تجاری با افرایش 30 درصد روبه رو بوده است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی گفت: با تلاش همکارانمان در شرکت نمایشگاه ها تمام زمینه های لازم برای حضور هرچه بیشتر این فعالان فراهم شده است که سبب رونق و رشد صنعت نمایشگاهی کشور شده است. وی در ادامه افزود: با توجه ویژه به رونق تولید داخل، شرکت نمایشگاه های بین المللی از تمام شرکت های اقتصادی داخلی حمایت ویژه می کند.

حسین زاده در ادامه بیان کرد: برگزاری جلسات B2B هیات های تجاری در حاشیه برگزاری نمایشگاه ها از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از شرکت های تجاری داخلی انجام شده است.

حضور در نمایشگاه های بین المللی با کاهش هرچه بیشتر هزینه هااجلاس

مدیر عامل شرکت سهامی بین المللی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر در صنعت نمایشگاهی، کاهش هزینه های حضور در نمایشگاه های بین المللی است، که علاوه بر کاهش هزینه ها، بسیار در تلاش هستیم تا در تمام نمایشگاه های بین المللی که از کیفیت و سطح بالایی در صنعت نمایشگاهی دنیا برخوردار هستند حضور داشته باشیم.

تشریح دستاوردهای برپایی نمایشگاه بین المللی در ازبکستان

مدیر عامل شرکت های نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تشریح دستاوردهای نمایشگاه بین المللی ازبکستان که چندی پیش در این کشور برپا شد، اظهار داشت: همزمان با برگزاری سیزدهمین اجلاس همکاری های مشترک ایران و ازبکستان، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار شد .
وی افزود: برای نخستین بار در حاشیه این نشست ، اقدام به برگزاری نمایشگاه اختصاصی کردیم تا بخشی از توانمندی های فعالان اقتصادی کشور مان ارائه شود .
معاون وزیر صمت اظهار داشت: برپایی نمایشگاه در تاشکند بدون آنکه هزینه ای را برای ما به همراه داشته باشد در حاشیه این اجلاس برگزار شد و این ابتکار تازه ای برای کاهش هزینه ها بود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا