اخباربرگزیدهراه و ساختمانگوناگونویژه ها

۸۵ درصد از سواحل خزر در مازندران آزاد شد

به گزارش صنعت کار، احمد توکلی افزود : از مجموع ۴۳۷ کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران حدود ۴۰۳ کیلومتر آن تا حریم ۶۰ متری آزاد شد که در برخی از مناطق به خصوص مرکزی و شرقی تا ۱۵۰ متر نیز می رسد.
وی اضافه کرد : حدود ۶۷ درصد به میزان ۳۱۸ کیلومتر از سواحل دریای خزر در این استان به طور طبیعی آزاد و ۱۸ درصد هم که حدود ۸۵ کیلومتر را شامل می شود با پیگیری استانداری و فرمانداری های شهرهای ساحل آزاد شد.
توکلی بیش از ۵۵ درصد از سواحل آزاد شده دریای خزر را مربوط به ناحیه شرقی شامل شهرستان های ساری، میاندرود، بهشهر، نکاء و گلوگاه دانست و گفت : دلیل اصلی زیاد بودن آزاد سازی سواحل در این ناحیه ناشی از بالا بودن عرض ساحل در نواحی شرقی است که در برخی نقاط همچون خلیج گرگان تا سقف ۵۰۰ متر می رسد.
وی افزود : حدود ۹ درصد از سواحل خزر به دلیل ایجاد تاسیسات زیرساختی چون نیروگاه، بنادر و سایر تاسیسات دیگر قابلیت آزادسازی ندارد .
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در مورد افزایش طول ساحل دریای خزر در استان دلیل این امر را ناشی از محاسبه دقیق این سواحل براساس نقشه های وزارت دفاع دانست و افزود : در شرایط فعلی طول ساحل خزر در مازندران حدود ۴۳۷ کیلومتر است.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا