اخباربرتربرگزیدهخودروصنعت و معدنویژه ها

رشد ۱.۲۸ درصدی وزنی تولیدات تایر در ۸ ماهه امسال

به گزارش صنعت کار، «مصطفی تنها» افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۱۱ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۲۱ حلقه تایر سواری از سوی کارخانجات داخلی کشور تولید شد. این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۹۷۹ هزار و ۴۸۷ حلقه تایر وانتی در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۱۶ درصدی داشته است.

به گفته این مقام صنفی، تولید تایر باری و اتوبوسی در هشت ماهه امسال با کاهش ۲۴ درصدی در مقایسه با پارسال به رقم ۴۸۵ هزار و ۴۹ حلقه رسید.

وی ادامه داد: تولید تایرهای کشاورزی در این مدت رشد داشته است، به طوری که تولید تایرهای کشاورزی سبک با رشد ۱۵ درصدی به ۱۳۱ هزار و ۳۹۳ حلقه و تایرهای کشاورزی سنگین با رشد ۲۰ درصدی به ۱۲۸ هزار و ۹۶۷ حلقه رسید.

تنها گفت: تولید تایرهای صنعتی و راهسازی در این مدت بدون تغییر در مقایسه با پارسال به ۳۰ هزار و ۶۰ حلقه رسید.

دبیر انجمن صنعت تایر ایران بیان داشت: در هشت ماهه امسال ۷۳۱ هزار و ۵۰۶ حلقه تایر دوچرخه و دومیلیون و ۵۷۷ هزار و ۳۴۲ حلقه تایر موتوری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۳۶ درصدی و افت ۱۰ درصدی داشته است.

به گفته وی، در مدت یاد شده ۹ هزار و ۸۰۱ تن تیوب و تایرهای اسکوتری در کشور تولید شد که در مقایسه با ۹ هزار و ۵۶۶ تن تولید هشت ماهه پارسال حدود ۲.۵ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا