اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

ایران و آذربایجان در دریای خزر همکاری مشترک دارند

به گزارش صنعت کار، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوی، دکتر حسن روحانی، شامگاه چهارشنبه (١١ دی ماه) در پایان سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران در فرودگاه اردبیل گفت: منابع نفت و گاز بسیار خوبی در دریای خزر وجود دارد که تولید آن به دلیل این که عمق دریا به ویژه در طرف ایران و بخش هایی از آذربایجان بیشتر است،  آسان نیست و ما با جمهوری آذربایجان در این زمینه به صورت مشترک همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: ما تصمیم بسیار مهمی را اتخاذ کردیم تا در این منطقه بسیار مهم در دریای خزر به صورت مشترک در حوزه های اکتشاف، استخراج و تولید نفت تلاش و همکاری کنیم که البته بخش اکتشاف تقریبا به اتمام رسیده است.

رئیس جمهوری اقدام مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای تولید نفت و گاز در دریای خزر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: پس از برگزاری جلسات طولانی و مشترک درباره آن تصمیم گیری کرده و به نتیجه رسیدیم.

وی تاکید کرد: روابط تهران – باکو به ویژه از آغاز دولت یازدهم روابط گرمی بوده و ملاقات‌های بسیار زیادی با رئیس جمهور آذربایجان داشتیم و دو دولت همکاری‌های زیادی داشتند و پروژه‌های زیادی مورد تصویب دو طرف قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا