اخباربرگزیدهراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

‌اختصاص 1028 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی اردبیل

به گزارش صنعت کار، محمدباقر نوبخت در پایان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اردبیل برای 46 طرح و پروژه بیش از 325 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که در این چهار سال بیشتر از این رقم به استان تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل بیش از یک هزار و 751 میلیارد تومان منابع در بخش‌های مختلف به این استان تزریق شد که پنج برابر رقم مصوب بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از این محل و برای پروژه‌های تعریف شده همچنان 7 میلیارد تومان دیگر اختصاص خواهد یافت تا پرونده جذب منابع و اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل کامل شده و پروژه بر زمین مانده‌ای را شاهد نباشیم.
نوبخت ادامه داد: سفر دوم رئیس جمهور به این استان متفاوت‌تر از دوره گذشته بوده و با تلاش و پیگیری که استاندار اردبیل و سایر مسئولان داشتند منابع خوبی در دو سال آینده تامین خواهد شد تا در پایان دولت دوازدهم چهره تحول یافته اردبیل را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها و همچنین حوزه اشتغال اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل پیش بینی شده که در هر دو بخش منابع اعتباری مناسب تخصیص خواهد یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بخش طرح‌های زیربنایی برای این استان بیش از یک هزار و 28 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که بخش عمده‌ای از آن در حوزه حمل و نقل، ریل و راه آهن خواهد بود.
نوبخت با تمجید استاندار و سایر مسئولان این استان در تیزبینی و نگاه دقیق به طرح پروژه‌های زیربنایی در این استان به ویژه در بخش راه و راه آهن اظهار کرد: توجه به این حوزه می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کرده و سفر هموطنان را به این دیار تسهیل کند.
وی خاطرنشان کرد: 600 میلیارد تومان از این منابع برای توسعه طرح‌های زیربنایی، 185 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و مابقی منابع نیز برای بخش گردشگری، توسعه آموزش عالی و همچنین منابع سایر بخش‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم ما نگاه متفاوت به موضوع اشتغال داریم و سعی می‌کنیم تا سهم بیشتری را به این بخش اختصاص دهیم.
نوبخت دولت را کمک‌کار سرمایه‌گذاران در بخش ایجاد اشتغال و تثبیت و توسعه کارآفرینی دانست و گفت: از محل تبصره 18 یک هزار و 341 میلیارد تومان اعتبار برای این استان اختصاص یافته تا زمینه اشتغال 20 هزار و 273 نفر فراهم آید.
وی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات کم بهره برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران در سال‌های آینده با تدارک زیرساخت‌ها تحولی جدی در حوزه اشتغال استان اتفاق خواهد افتاد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اعتبارات عمرانی کشور از سال 92 تاکنون 3.8 میانگین پرداختی سالانه افزایش یافته است که این افزایش اعتبارات عمرانی برای استان اردبیل بسیار محسوس بوده است.

 

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا