اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

سهم 55.5 درصدی صنعت از سبد صادرات استان همدان

به گزارش صنعت کار، حمیدرضا متین با بیان این مطلب، افزود: در 9 ماهه امسال صادرات از گمرک همدان از نظر ارزش به ۸۵ میلیون ۸۷۱ هزار دلار و به لحاظ وزن به ۴۷۶ هزار و ۹۰۶ تن رسید.

وی ادامه داد: صادرات در بخش معدن به میزان هفت میلیون و ۵۴۵ هزار دلار بوده است که ۸.۷ درصد از سبد صادرات استان سهم دارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با بیان اینکه هشت قلم محصول معدنی از همدان به کشورهای جهان صادر می شود گفت: فرو سیلیس با صادرات هفت میلیون و ۴۲۵ هزار دلار چهارمین کالای عمده صادراتی استان محسوب می شود.

متین صادرات مواد شیمیایی را ۱۰ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار اعلام کرد و افزود: این بخش سهم ۱۲.۷ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده و از نظر ارزشی ۷۹ درصد نسبت به نه ماهه پارسال رشد دارد.

وی اضافه کرد: صادرات بخش صنعت ۴۷ میلیون و ۷۰۱ هزار دلار و وزن ۴۳۳ هزار و ۱۳۲ تن بوده است که سهمی ۵۵.۵ درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی کاهش ۲۶ درصدی دارد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با اشاره به صادرات ۹۱ قلم کالای صنعتی از همدان خاطرنشان کرد: مهمترین این اقلام میلگرد آجدار است و سیم مسی بدون عایق، کلینگر خاکستری سیمان، موتور کولر آبی و رب گوجه فرنگی به ترتیب محصولات مشتری پسند ما در آن سوی مرزها است.

متین اظهار داشت: بخش کشاورزی نیز با ۲۴ نوع محصول در سبد صادراتی استان سهم ۲۲.۴ درصدی دارد و در ۹ ماهه امسال توانست ۱۹ میلیون و ۲۶۸ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشته باشد که کشمش تیزابی و انگور مهمترین این محصولات است.

به گفته وی صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۹ قلم صنایع دستی از استان صادر شده است اضافه کرد: این اقلام ۳۷۲ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشت اما نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۹۲ درصد کاهش دارد.

متین یادآوری کرد: از ابتدای امسال در مجموع ۱۴۱ قلم کالای استان به ۳۷ کشور جهان صادر شده که این میزان در سال گذشته ۲۲۸ قلم بود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا