اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

نشست تخصصی شناسایی و کاهش ریسک های اقتصادی با ERP ویژه بنگاههای صنعتی و معدنی برگزار شد

به گزارش صنعت کار،‌ در این نشست که با حضور جمع کثیری از مدیران و فعالان اقتصادی بخش در سالن همایش شهید همت ساختمان شهید نادری وزارت صمت برگزار گردید، فرزاد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هوایی و ابراز همدردی با خانواده های جانبختگان گفت: در حال حاضر که در عصر انقلاب صنعتی چهارم هستیم استفاده از فناوری های جدیدی همچون رایانش ابری، داده های عظیم، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و یکپارچه سازی سیستم ها لازمه حیات شرکت های اقتصادی است در صورتی که در بسیاری از شرکتها و بنگاهها همچنان از سیستم های جزیره ای استفاده می شود، سیستم هایی که بهم ارتباط ندارند و این مسئله بحث عدم رقابت پذیری و ریسک های اقتصادی بالا را به همراه خود دارد که راه حل آن استفاده از سیستم های مدیریت منابع سازمان یاERP است .

اسماعیل زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ در حال حاضر 240 شرکت نرم افزاری در کشور موفق به اخذ پروانه برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت شده اند. بطوری که در این شرکت ها، با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 2700 میلیارد تومان، 24 هزار نفر پرسنل متخصص فناوری اطلاعات در آنها مشغول بکار هستند. بر این اساس به لحاظ سرمایه انسانی و تجربیات موفق قبلی، توانمندی مناسبی در شرکتهای ایرانی برای پیاده سازی سیستم های مدیریت منابع سازمان در شرکتهای صنعتی، معدنی و بازرگانی وجود دارد.

در ادامه این نشست؛ روئین وثوق معاون اجرایی گروه چای دبش، به ایراد سخنرانی با موضوع “آنچه مدیران ارشد قبل از تصمیم گیری، انتخاب و پیاده سازی ERPباید بدانند” و ارائه تجربیات گوناگون در پیاده سازی ERP در شرکتهای تولیدی و بازرگانی پرداخت و پس از آن محسن لطیفی مدیرعامل شرکت مهندسی بهینه ایران و عضو هیات مدیره انجمن آشنا، با معرفی ریسک های اقتصادی که در حال حاضر شرکتهای تولیدی ایرانی با آنها مواجه هستند به تفصیل به معرفی راهکارهایی در خصوص بهبود تصمیم گیری با ERPبرای کاهش ریسک های اقتصادی پرداخت.

در بخش پایانی سخنرانی ها نیز، محمد افتخارمنش مدیر فنی شرکت توسعه یکپارچه ایلیا با ارائه سخنرانی با موضوع “نقش ERP Analytics در شناسایی و کاهش ریسکهای اقتصادی”، به نتایج حاصل از پیاده سازی سیستم های مدیریت منابع سازمانی و تحلیل اطلاعات بدست آمده در چگونگی تدوین و انتخاب بهترین سناریوهای فعالیت شرکتها در آینده پرداخت.

در پایان جلسه نیز پنل پرسش و پاسخ شرکت کنندگان با حضور علیرضا بزرگمهری دبیر و نایب رئیس انجمن و سخنرانان این نشست برگزار شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا