اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

کمک ۴۵ میلیارد ریالی حوزه صنعت، معدن و تجارت و اصناف به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صنعت کار، محمودرضا رحمتیان در سفر به مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: پس از سیل اخیر در جنوب استان، ستاد کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل در حوزه صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد که هدف این ستاد در نوبت اول تامین مایحتاج مردم در شرایط بحرانی پس از سیل بود.

وی در ادامه افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه ستاد و ارتباط با حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و اتاق اصناف استانهای کشور، تاکنون بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال کمک های این حوزه به مناطق ارسال شده که شامل کالاهایی مانند انواع مواد غذایی، آب معدنی، شیر خشک، فرش، پتو، زیرانداز، لوازم گرمایشی، انواع کنسروجات و … است.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصناف و اتحادیه خبازان شهرستان‌های مختلف فورا پس از وقوع سیل اقدام به تامین نان مورد نیاز مناطق آسیب دیده کردند و با توجه به اینکه مرحله اول کمک‌رسانی با اولویت مواد غذایی در این حوزه انجام شد، برنامه ریزی لازم صورت گرفت و با کمک خیرین و فعالان اقتصادی، بویژه صنعتگران، معدنکاران، تجار و اصناف سراسر کشور کالاهایی از قبیل لوازم ضروری منزل و لوازم خانگی و … در مرحله بعد تامین تامین و مردم این مناطق اهدا گردد.

رحمتیان در ادامه گفت: با همت این قشر و بر اساس انجام مسئولیت اجتماعی بصورت هدفمند در ایجاد زیرساخت‌ها و ساخت و تعمیر منازل مسکونی و حتی اقلام ضروری دانش آموزان بخصوص در زمینه نوشت افزار، کمک هایی در مناطق سیل‌زده صورت پذیرفت.

رئیس صمت سیستان و بلوچستان در پایان به خسارت‌های وارده در حوزه صنعتی، معدنی و تجاری اشاره کرد و‌ اظهار داشت: به زیر ساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی این مناطق آسیب جدی وارد نشده و جمع کل خسارات که بیشتر آبگرفتگی تعدادی واحد صنفی، صنعتی و معدنی بود بالغ بر شش میلیارد ریال است.

مبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا