اخباربانک و بیمهویژه ها

سیل مهربانی «بانک مهر ایران» به سیستان و بلوچستان سرازير شد

به گزارش صنعت کار، مسئولیت اجتماعی می‌تواند در شرایط عادي، پاسخگويي به دغدغه‌هاي جامعه باشد. به‌عنوان مثال، حفظ محيط زيست همواره يکي از دغدغه‌هاي افراد جامعه است که اقدامات متفاوتي براي آن انجام مي‌شود. ممکن است شما به گروه‌هاي طبيعت‌گردي بپيونديد و کوه‌ها و ساحل دريا را پاكسازي كنيد. افراد حقوقي مثل بانك‌ها و اداره‌ها هم در چنين مواردي با توجه به مسئوليت اجتماعي خود، اقداماتي را انجام مي‌دهند. حذف كاغذ از فرآيندهاي جاري اين مجموعه‌ها، نمونه‌اي از مسئوليت اجتماعي آنها در راستاي حفظ محيط زيست است.
در شرایط اضطراری نیز سازمان‌‌ها و نهادها مانند آحاد جامعه و در راستای مسئوليت‌هاي اجتماعي خيرخواهانه، خدماتي را به هم‌وطنان ارائه مي‌دهند. همان‌طور که ما به‌عنوان شهروندان ايراني، در سيل ابتداي سال و همچنين در سيل اخير سيستان و بلوچستان، کمک‌هاي خود را به سيل‌زدگان رسانديم، سازمان‌ها و نهادها هم اقدامات مؤثري در اين ارتباط انجام دادند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعي خود، از ابتداي سال در کنار هم‌وطنان سيل‌زده بوده است. اين بانک علاوه بر معرفي شماره حساب براي تجميع کمك‌هاي نقدي، بسته‌هاي كمك غيرنقدي را براي اهالي استان‌هاي درگير سيل ارسال كرده است.

استمرار امدادرسانی پس از روزهای بحرانی
مسئله مهم درباره امدادرسانی به چنین مناطقی این است که مشکلات ساکنان آن‌ها به‌تدريج و با فروکش كردن سيلاب از ياد مي‌رود. حجم بالايي از خدمات امدادرساني، در روزهاي ابتدايي بروز بحران و در سطح كمك‌هاي نقدي يا بسته‌هاي خوراك و پوشاك به اين مناطق ارسال مي‌شود. با اين حال، مسكن و كسب‌وكار، تا مدت‌ها به‌عنوان چالشي حل‌نشده در اين مناطق باقي‌ مي‌ماند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هر دو سانحه طبیعی سال جاری يعني سيل بهار و سيل اخير سيستان و بلوچستان تلاش کرد مسئوليت اجتماعي خود را در هر دو زمينه ايفا کند. حضور اعضاي هيئت مديره بانک در اين مناطق و ارزيابي و نيازسنجي براي شناسايي روش‌هاي امدادرساني، به اين بانك كمك كرد تا مسئوليت خود در رابطه با اين هم‌وطنان را به‌نحو شايسته‌اي به‌انجام برساند.

در سیل بهار امسال اعضای هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با حضور در استان‌هاي شمالي و غربي، توانستند ضمن شناسايي نيازهاي آسيب‌ديدگان، امدادرساني به اين مناطق را به‌نحوي هدايت کنند که هر دو بخش داراي فوريت و بلندمدت را پوشش دهد. براي اين منظور، محسن پدرام، رئيس هيئت مديره بانک در استان لرستان و عيسي امامي، عضو هيئت مديره بانك در گلستان حضور يافتند.

 

توزیع بسته‌های حمایتی در استان‌هاي شمالي و غربي
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با راه‌اندازی پایگاه کمک‌رسانی در شهرهاي آسيب‌ديده از سيل بهار ۱۳۹۸، اقلام امدادي شامل مواد غذايي، مايحتاج ضروري و بسته‌هاي بهداشتي را با هماهنگي هلال‌احمر و بهزيستي، بين ساکنان اين مناطق توزيع كرد. ارسال ۱۲ كاميونت حامل مواد غذايي به استان گلستان از جمله اين اقدامات است. در استان خوزستان نيز بيش از چهار هزار بسته حمايتي و بهداشتي بين سيل‌زدگان مستقر در اقامت‌گاه‌هاي موقت هلال‌احمر توزيع شد.
در استان لرستان نیز ۷۰۰ بسته حمایتی و مایحتاج ضروري بين ۷۰۰ خانوار سيل‌زده شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر، ۲۰۰ بسته بين ۲۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان چگني و ۱۰۰ بسته بين ۱۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان دلفان توزيع شد. در استان خوزستان نيز ۴۰۰۰ بسته حمايتي و بهداشتي بين خانوارهاي مستقر در اقامتگاه‌هاي موقت هلال احمر تخصيص يافت.
علاوه براین، در سیل ابتدای سال جاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ايران مبلغ ۱۰ ميليارد ريال کمک بلاعوض غيرنقدي به استان‌هاي گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ايلام تخصيص داد. اين مبلغ از محل بودجه تبليغات و همچنين با کمك‌هاي كاركنان تأمين شد. كاركنان بانك قرض‌الحسنه مهر ايران كمك‌هاي نقدي خود را به دو صورت مشاركت در طرح همياران مهر و اختصاص بخشي از حقوق و دستمزد خود به آسيب‌ديدگان سيل اختصاص دادند.
علاوه بر این، با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و کمیته امداد، مبلغ ۲۰۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ ميليون ريال به ازاي هر نفر، با معرفي کميته امداد به سيل‌زدگان اختصاص يافت.

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده
ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت‌ اجتماعي خيرخواهانه اين بانک بود. ۱۰۰ باب واحد مسکوني در استان‌هاي لرستان ( ۴۰ واحد)، گلستان (۳۰ واحد) و خوزستان (۳۰ واحد) توسط بانك قرض‌الحسنه مهر ايران احداث و به خانوارهاي سيل‌زده، تحويل شد.

از سرگیری کسب‌وکارها در مناطق سیل‌زده
پس از توزیع بسته‌های حمایتی در روزهايي ابتدايي بحران و تحويل مسکن در ماه‌هاي آتي، مسئله بعدي، اشتغال و راه‌اندازي مجدد کسب‌وکارهايي است که بر اثر اين رخداد طبيعي آسيب ديده‌اند. براي اين منظور، مديران حوزه كارآفريني و اشتغال آستان قدس رضوي به همراه مدير آستان در استان گلستان با حضور در مديريت شعب بانك براي تفاهم، همكاري و تدوين‌ سازوكارهاي لازم براي كمك به رفع محروميت در مناطق آسيب‌ديده جلساتي تشكيل دادند تا درباره اقدامات بعدي، تصميم‌گيري كنند.

بانک مهر ایران در سیستان و بلوچستان
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همان‌طور که در ابتدای سال جاری در کنار مردم سیل‌زده استان‌هاي شمالي و غربي بود، به مردم استان سيستان و بلوچستان نيز امدادرساني مي‌کند. اين بانك در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و با هماهنگي‌هاي انجام شده با هلال احمر و ستاد بحران استان، اقلام مورد نياز سيل‌زدگان را تهيه و توزيع كرده است. كاركنان اين بانك نيز براي كمك به مردم آسيب ديده از سيل اخير بخشي از حقوق و دسمتزد خود را براي تهيه مايحتاج ضروري، به سيل زدگان اين استان اختصاص دادند. سيل مهرباني‌هاي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران پايان ندارد. خانواده اين بانك باور دارند دستان تمام ما سدي است كه ياراي ايستادگي در برابر هر سيلي را دارد و همگي در روزگار سختي كنار يكديگر هستيم.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا