اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی و 2 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جنوب غربی استان کرمان

به گزارش صنعت کار، در دومین روز سفر محسن صالحی‌نیا به مناطق جنوب و جنوب غربی استان کرمان عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و آسفالت بخشی از معابر نواحی صنعتی زید آباد و پاریز به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان و شهرداری پاریز آغاز شد.

همچنین با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، واحد صنعتی مسباره سازان جنوب، تولید کننده مس بلیستر از ضایعات و سرباره‌های سرد و نسوز معادن مس با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت تسهیلات بانکی و شهرداری پاریز و ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر در ناحیه صنعتی زید آباد به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه قادر است در ماه از یک ‌هزار و 500 تن مواد معدنی، 250 تن مس با عیار 98 درصد تولید کند.

بهره‌برداری از واحد صنعتی مات و بلیستر مس پاریز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر، از دیگر طرح‌های صنعتی بود که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ناحیه صنعتی پاریز آغاز شد.

صالحی‌نیا همچنین با حضور در شهرک صنعتی شماره ۱ سیرجان، پروژه روشنایی معابر به طول ۶ کیلومتر و ۲۳۰ عدد چراغ LED با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان را افتتاح کرد.

بهره‌برداری از پروژه F.T.T.H تأمین نیاز مخابراتی واحدهای تولیدی بر پایه فیبر نوری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و پروژه روشنایی معابر به طول ۳ کیلومتر و ۱۵۰ عدد چراغ با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و عملیات اجرایی پروژه اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی و سیلاب به طول ۲ کیلومتر و دبی ۵ مترمکعب با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، از دیگر پروژه‌های عمرانی بود که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان آغاز شد.

همچنین در ادامه حضور صالحی‌نیا در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان، طرح صنعتی کامکان با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه داخلی و ۱ میلیون دلار سرمایه خارجی و پیش‌بینی اشتغال برای ۸۰ نفر کلنگ زنی شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در شهرک صنعتی بردسیر، پروژه شبکه ۲۰ کیلوولت و روشنایی معابر با اعتبار ۷ میلیارد ریال و پروژه زیرسازی و آسفالت بخشی از معابر به مساحت ۱۵ هزار مترمربع با اعتبار ۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان را نیز افتتاح کرد.

کلنگ محل استقرار اصناف در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در شهرک صنعتی بردسیر نیز در جریان این سفر به زمین زده شد تا پس از آماده سازی، برای واگذاری در اختیار اتاق اصناف شهرستان بردسیر قرار گیرد.

تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام اولویت کاری ماست

در ادامه این سفر، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با صنعتگران و تولید کنندگان شهرک‌ صنعتی بردسیر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق، برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور تلاش می‌کنیم و تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام نیز اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

صالحی‌نیا گفت: در راستای حفظ و اعتلای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت، با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود و ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به جلب مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی نموده‌ایم.

منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا