اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

افزایش قیمت خودرو بازار قطعات را هم به کما برد/ احتمال افزایش میزان تصادفات با کاهش قدرت خرید قطعات

به گزارش صنعت کار، افزایش قیمت قطعات که از نیمه های آذرماه آغاز شد این روزها گرچه به گفته اعضای اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی متعادل شده اما با این حال نگاهی به بازار نشان از لمس این قیمت ها دارد.
این در حالیست که پیش از این سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو اعلام کرده بود که معمولا هر سال در برخی از مقاطع به دلیل کمبود تعداد معدودی از قطعات یدکی، قیمت چنین قطعاتی افزایش می یابد که این دلیل بر گران شدن قطعه نیست بلکه دلیل بر کمبود قطعه بوده و این گرانی، مقطعی و برگشت پذیر است.
این اظهارات در حالیست که نگاهی به روند قیمت ها در بازار خودرو نشان از افزایش چشمگیر قیمت ها دارد و طبیعی است در این شرایط قیمت قطعات نیز در بازار با افزایش روبرو باشد.
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که افزایش قیمت خودروها در بازار چه تاثیری بر قیمت قطعات خواهد گذاشت؟
حال در تازه ترین اظهارنظر نیز سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با تاکید بر تاثیرگذاری افزایش قیمت خودروها بر قیمت قطعات می گوید: بدون شک این تاثیر غیرقابل انکار است که نمونه آن افزایش چشمگیر قیمت قطعات خودروهای خارجی است به طوری که قیمت برخی از این قطعات تا بیش از ۱۰ برابر گران شده است.
وی با اشاره به رکود فعلی حاکم بر بازار قطعات می افزاید: هم اکنون آن چه در بازار قطعات یدکی حاکم است رکود است که این وضعیت ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است.
کاظمی ادامه می دهد: در حال حاضر تقاضایی برای قطعات در بازار وجود ندارد و این امر به رکود بیشتر و عمیق تر شدن آن دامن زده است.
سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو در تشریح مقایسه وضعیت فعلی بازار نسبت به ماه گذشته در خصوص نوسان قیمت ها اظهار می کند: هم اکنون نسبت به ماه گذشته تفاوتی در قیمت ها دیده نمی شود در عین‌حال برخی قطعات نیز با افت قیمت مواجه بودند.
وی یادآور می شود که وضعیت فعلی بازار قطعات یدکی چندان مناسب نیست و این امر جز به دلیل رکود حاکم بر بازار نیست که آن هم به دلیل کاهش قدرت خرید ایجاد شده است.
رکود حاکم بر بازار قطعات یدکی درحالی چند ماهی است ادامه دارد که به نظر می رسد مسئولان امر نباید نسبت به این امر بی تفاوت باشند چرا که اثرات سوء کاهش قدرت خرید قطعات مصرفی و مورد نیاز می تواند بر میزان تصادفات بیفزاید که لازم است راهکاری در این زمینه اندیشیده شود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا