اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

عملیات اجرایی ایجاد یک ناحیه صنعتی غیردولتی در شهرستان آق قلا آغاز شد

به گزارش صنعت کار، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این طرح روز پنج‌شنبه با حضور محسن صالحی‌نیا در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار در روستای چن سولی شهرستان آق قلا به زمین زده شد.

برای احداث این ناحیه صنعتی غیردولتی که توسط شرکت تعاونی فراگیر مجتمع تولیدی مبل پیشگامان مختومقلی فراغی چن سولی به اجرا درمی‌آید، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن، برای یک هزار و ۷۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث این ناحیه صنعتی اظهار داشت: امکانات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در ایجاد این ناحیه صنعتی بسیج می‌شود.

صالحی‌نیا افزود: این ناحیه صنعتی دارای زنجیره کامل تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بوده و راه اندازی آن برای ساماندهی صنایع استان گلستان مؤثر است.

وی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای ایجاد نواحی صنعتی تخصصی در استان‌ها با هدف ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی به مشارکت فراخواند.

همچنین با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی شماره یک گرگان (سرخنکلاته)، یک واحد صنعتی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار تن خوراک آماده طیور، ۱۵ هزار تن خوراک آماده دام، ۵ هزار تن خوراک آبزیان، ۲۵۰ تن کنستانتره خوراک آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۵ نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در استان گلستان ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت دو هزار و ۴۱ هکتار و منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتاری اترک وجود دارد که در مجموع، ۷۶۶ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در آن‌ها فعال است.

استان گلستان واقع در شمال ایران با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال با کشور ترکمنستان، جنوب با سمنان، غرب با مازندران و شرق با خراسان شمالی همسایه است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا