اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

آغاز بهره‌برداری از 5 پروژه عمرانی در شهرک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی اترک

به گزارش صنعت کار، طرح‌های بهره‌برداری شده در این شهرک صنعتی شامل اجرای شبکه داخلی توزیع گاز به طول ۲۵ کیلومتر، تأمین روشنایی معابر به طول ۳ هزار و ۴۰۰ متر، اجرای تک جدول بلوار به طول ۲.۵ کیلومتر، اجرای بیس و آسفالت معابر به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ایجاد شبکه توزیع آب به طول ۱.۵ کیلومتر جمعاً با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال است.

همچنین با حضور محسن صالحی‌نیا در شهرک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی اترک، عملیات اجرایی احداث سایت دوم یک کارخانه داروسازی در فضای یک هزار و ۷۰ مترمربع با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

زمان ساخت و تکمیل این کارخانه ۲۴ ماه پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن، برای ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

این کارخانه داروسازی ظرفیت اسمی تولید سالانه ۱۰۰ هزار واحد کپسول ژلاتینی نرم و ۱۰۰ هزار واحد کپسول ژلاتینی سخت و تولید ۵ میلیون واحد شربت و محلول را دارد.

هم اکنون در شهرک صنعتی یک هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک، یک واحد تولیدی مشغول بهره‌برداری است و ۳۰ تا ۴۰ درخواست و قرارداد دیگر نیز از سوی سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در فاصله ۲۵ کیلومتری گمرک و مرز اینچه برون گنبد کاووس، مرداد سال ۱۳۸۴ با هدف جبران عقب ماندگی‌های بخش صنعت استان گلستان به تصویب رسید تا فرصتی برای توسعه صنعتی و اقتصادی این منطقه باشد.

موقعیت جغرافیایی این شهرک صنعتی ۱۰۰۰ هکتاری و قرار گرفتن در کریدور شمال ـ جنوب با دسترسی آسان به جاده ترانزیتی، راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان، بندرهای ترکمن و خواجه نفس و فرودگاه بین‌المللی گرگان و برخورداری از تسهیلات واگذاری زمین صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته، از جمله مزیت‌ها و تسهیلات پیش‌بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی اترک است که رفع موانع زیرساختی آن برای توسعه صنعت استان گلستان ضروری است.

در استان گلستان ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت دو هزار و ۴۱ هکتار و منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتاری اترک وجود دارد که در مجموع، ۷۶۶ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در آن‌ها فعال است.

استان گلستان واقع در شمال ایران با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال با کشور ترکمنستان، جنوب با سمنان، غرب با مازندران و شرق با خراسان شمالی همسایه است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا