برگزیدهراه و ساختمانویژه ها

سامانه بارشی چهارشنبه از کشورخارج می‌شود/ افزایش دما از پنج‌شنبه

به گزارش صنعت کار، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی موجب بارش برف و باران، کاهش دما و وزش باد شدید، در استان‌های غربی کشور، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی شده است.

وی افزود: امروز همچنین شاهد وزش باد شدید در جنوب شرق فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ امروز شدت بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان، جنوب کرمان، مرکز هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز آینده ناپایداری‌ها در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور به صورت بارش برف و وزش باد شدید ادامه دارد و همچنین در این روز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش به صورت رگباری همراه با وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، خراسان شمالی و غرب مازندران،‌ جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز چهارشنبه بارش پراکنده در بخش‌های سیستان و بلوچستان و شمال شرق کشور خواهیم داشت و به تدریج این سامانه اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود.

وی هشدار داد: با توجه به بارش برف، وزش باد شدید، وقوع کولاک و کاهش محسوس دما، لغزندگی جاده‌ها، ‌‌کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و دما به تدریج در نیمه غربی و مرکز کشور افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج است، همچنین امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان، مواج است.

وی بیان کرد: تا پنج‌شنبه در خلیج فارس‌، تنگه هرمز و دریای عمان‌ مواج شدن دریا با ارتفاع 2 تا 3 متر به ویژه در مناطق مرکزی خلیج فارس با ارتفاع 3.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق در برخی ساعات بارش برف و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود‌ و در اواخر وقت کاهش ابر و کاهش دما را در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به تدریج 3 درجه و 5 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان‌ بیان کرد:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین منطقه استان و زنجان با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر پس از آن شهرکرد با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 27 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا