اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

تمهیدات لازم برای آرامش بازار در ایام پایانی سال درنظر گرفت شده است

به گزارش صنعت کار، وی دراین خصوص اظهار داشت : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درنظر دارد، همچون سنوات گذشته طرح نظارتی ویژه ایام پایان سال را از اول اسفند ماه تا 15 فروردین به منظور بازرسی از واحدهای توزیعی و خدماتی برگزار نماید.

دراین طرح که با همکاری اصناف، دانشگاههای علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می گیرد، کلیه مبادی تامین و شبکه های توزیع کالاو خدمات اعم از عمده فروشی و خرده فروشی، ازنظر کمی ، کیفی و قیمت مورد بازرسی قرار می گیرند.

صادقی خاطر نشان کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب رابه صورت تلفنی با سامانه 124 یا اینترنتی با سامانه 124.ir و نیز به صورت حضوری با مراجعه به سازمان صمت یا تعزیرات حکومتی اعلام نمایند و بازرسین نیز موظف هستند خارج از نوبت به این شکایت ها رسیدگی نمایند.

غرفه عرضه کالاهای اساسی درنمایشگاه های عرضه مستقیم کالا دایر می باشد

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ویژه بهار خبر داد و گفت: نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا با مسئولیت اتاق اصناف و مشارکت اتحادیه های صنفی در 7 نقطه از شهرتهران اعم از شهرآفتاب، مصلی امام خمینی(ره)، پارک ارم، بوستان ولایت، بوستان گفتگو، فرهنگسرای خاوران، مجتمع گوشت از 14 اسفند لغایت 23 اسفند و با 15% تخفیف نسبت به سطح بازار و در شهرستانها درزمانهای مختلف برگزار می گردد.

دراین نمایشگاهها علاوه بر کیف، کفش، پوشاک و … غرفی نیز جهت توزیع کالاهای اساسی اعم از مرغ، گوشت قرمز منجمد وارداتی، شکر، برنج، روغن نباتی، شوینده و بهداشتی با قیمت مصوب درنظر گرفته شده است.

اجرای جشنواره های نوروزی به فروشگاههای زنجیره ای ابلاغ شده است

صادقی همچنین به اجرای جشنواره های نوروزی توسط فروشگاههای زنجیره ای اشاره کرد و گفت: با توجه به شعب متعدد فروشگاههای زنجیره ای درسطح استان، این فروشگاهها موظفند از اول تا پایان اسفند کالاهای خود را با تخفیف مناسب عرضه نمایند.

همچنین می توان با تجهیز سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری که شبکه بزرگ و گسترده در تامین کالا است، اثر گذار بود و تورم ناشی از افزایش تقاضا را با فزایش عرضه کالا کنترل نمود.

اجرای طرح فروش فوق العاده در فروشگاههای منتخب برگزار می شود

صادقی درادامه اظهار داشت: به موجب قانون نظام صنفی، فروش فوق العاده در محل واحدهای صنفی انجام می شود. طرح فروش فوق العاده در3 هزار واحد صنفی که با تابلوهای متحدالشکل مشخص می شوند در سطح شهر اجرا می گردد . طبق قانون نظام صنفی این واحدها باید تخفیفاتی را نسبت به زمان معمول خود اعمال نمایند. درطرح فروش فوق العاده وظیفه نظارت و بازرسی از این واحدها توسط بازرسین این سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات و دیگر دستگاههای مربوطه انجام می شود.

طرح تنظیم بازارمیوه شب عید با هفت هزارتن سیب و پرتقال اجرایی خواهد شد

صادقی در پایان با اشاره به طرح تنظیم بازار گفت: با توجه به نیاز مردم در ایام پایانی سال به میوه وتره بار، این سازمان نسبت به ذخیره سازی 4 هزار تن پرتقال و 3 هزار تن سیب اقدام نموده است. 50الی 60 درصد از پرتقال های تامین شده از استان مازندران ذخیره سازی و بسته بندی شده و درزمانی که ستاد تنظیم بازار اعلام نماید اقدام به توزیع آن می گردد. سیب نیز از شهرستان دماوند تامین و در سردخانه های مورد نظر آماده توزیع می باشد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت سیب و پرتقال ها در دهه سوم اسفند از طریق ستاد تنظیم بازار و براساس شرایط بازار اعلام و توزیع آنها از طریق سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاههای زنجیره ای و واحدهای صنفی توزیع کننده میوه و تره بار درسطح شهر تهران و درشهرستان های تابعه نیز از طریق کانال های مشابه توزیع خواهد شد .

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا