اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

استفاده از پتانسیل استان ها در معرفی فرهنگ و اقتصاد ایران در اکسپو دبی

به گزارش صنعت کار، بهمن حسین زاده با حضور در مراسم فرصت های قم در اکسپو به دعوت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قم با اشاره به این مطلب گفت : اتاق بازرگانی صنایع معادن قم اولین اتاق بازرگانی به شمار می آید که امادگی خود را برای برگزاری همایش اکسپو دوبی اعلام کرده است و در جلسه ی ستاد اصلی اکسپو قرار شد که همایش هایی با محوریت اکسپو دوبی در استان های مختلف برگزار شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه اکسپو هر ۵ سال یک بار در کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود ، افزود : اکسپو برای اولین بار در یک کشور اسلامی برگزار خواهد شد لذا این رویداد فرصت بسیار خوبی برای معرفی کشور هاست و ایران با توجه به زمان کوتاه برای حضور و جانمایی رشد قابل توجه ای در پیشبرد اهداف مورد نظر در اکسپو دوبی داشته است.

وی با بیان این مطلب که ۱۹۲ کشور در اکسپو دبی حضور دارند، یادآور شد: با توجه ای به بودجه ای که برای ساخت پاویون ایران در اکسپو دوبی اختصاص یافته معماری ایران بسیار متفاوت است که مورد تحسین مسئولین برگزاری اکسپوی دوبی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: 75 کشور سازنده ی پاویون اختصاصی خود هستند که نشانده ی اقتدار آن کشور است و ایران هم شامل آن کشور هاست .

حسین زاده با اشاره به اینکه نمایش دستاورد های جدید در حوزه علم و آینده و بهره برداری از فرصت های تجاری و معرفی پتانسیل های اقتصادی و تولیدی کشور و برند سازی در جهت گسترش مبادلات تجاری از مهمترین اهداف ایران در اکسپو دوبی است، تصریح کرد: هدف شرکت سهامی استفاده از پتانسیل استان های مختلف و همچین مناطق ازاد در معرفی فرهنگ و تمدن و اقتصاد ایران در اکسپو است.

وی با تاکید براین نکته که ما نباید این فرصت را برای گسترش ارتباطات از دست بدهیم و آماده همکاری هر چه بیشتر سرمایه گذاران و تجار قم در این زمینه هستیم، گفت: نماینده شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران در اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی ایران و امارات است و امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم نقش موثری در توسعه فرهنگ و اقتصاد کشور با توجه به شرایط موجود داشته باشیم.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا