اخباربانک و بیمهبرگزیدهویژه ها

سررسید اقساط بانکی ۲ ماه عقب افتاد/ فردا شورای پول و اعتبار تصمیم نهایی را می گیرد

به گزارش صنعت کار، باتوجه به کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در کشور، عبدالناصر همتی از مدیران بانک ها خواست که در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، مراعات مشتریان را بکنند.

بعد از آن رسماً بانک مرکزی از دستور ویژه جلسه فردای شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام کرد بناست فردا این شورا درباره نحوه مساعدت بانک ها به صاحبان کسب‌وکارهایی که به‌خاطر شیوع کرونا دچار کاهش درآمد و مشکلات مالی شده‌اند، تصمیم گیری کند.

همزمان، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه دولت ستادی را در این باره تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند، اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

وی افزود: این موضوع فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند.

سخنگوی دولت افزود: مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه شود و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فکر می‌کنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا