اخباربرگزیدهراه و ساختمانویژه ها

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب شرب

به گزارش صنعت کار، ” قاسم تقی زاده خامسی ” در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هرسال در این روزهای سال سرانه مصرف آب در کشور به دلیل خانه تکانی افزایش می یابد اما امسال علاوه بر این با همه گیر شدن بیماری ویروسی جدید، در برخی نقاط مصرف آب آشامیدنی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه‌ها محدود است و برای جلوگیری از کمبود آب آشامیدنی، ضمن تاکید بررعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن دست‌ها، باید در مصرف آب در سنت خوب خانه تکانی دقت کرد تا همه ایرانیان بتوانند از آب شرب مطلوب بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نیرو در ادامه ضمن  اشاره به سیزده اسفند که روز ملی آب نام‌گذاری شده است، نوشت: همایش این روز ملی با شعار” آب، تغییر اقلیم و مسوولیت اجتماعی” با توجه به ضرورت اقدام‌های پیشگیرانه برگزار نخواهد شد، اما مسوولیت اجتماعی ما به قوت خود باقی است.

تقی زاده خامسی افزود: به لطف پروردگار بارندگی‌های امسال کاهش تجمعی بارش در سطح کشور نسبت به پارسال را جبران کردو نسبت دوره  درازمدت ۵۱ ساله را به ۲۲ درصد افزایش داد.

وی نوشت: میزان ذخایر سدها با پارسال برابر شده است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: یقین دارم همچنان که مردم با همدلی و همبستگی ملی در مقابل کرونا ویروس امیدوارانه مقاومت می‌کنندتا آن را شکست دهند، به تقاضای تلاشگران بخش آب کشور نسبت به مدیریت بهتر مصرف پاسخ مثبت خواهند داد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا