اخباربرگزیدهگوناگونویژه ها

ثبت‌نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش صنعت کار، آرش عسکری افزود: متقاضیانی که قصد دارند در معاملات دولتی به عنوان تأمین کننده، مناقصه‌­گر و یا مزایده­‌گر ثبت نام کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home)، بخش ثبت‌نام، از این امکان بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره­ مند شوند.

ثبت‌نام در این سایت به شکل متمرکز است و به ثبت نام مجدد و به شیوه جداگانه و مجزا برای تأمین‌­کننده، مناقصه ‌گر و مزایده­‌گر نیازی نیست. همچنین پس از انجام ثبت‌نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و مزایده ­گر برای کاربر فراهم خواهد بود.

وی گفت: راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در چارچوب تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه­ های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است. بنابراین از مزایای ثبت نام برخط (غیر حضوری) نسبت به ثبت‌نام حضوری، می‌توان ثبت نام رایگان، بدون نیاز به مراجعه حضوری، کاهش چشم گیر زمان ثبت‌نام و امکان ثبت‌نام آنلاین ۲۴ ساعته اشاره کرد.

سرپرست سامانه مزبور افزود: براساس برنامه ایجاد و توسعه ثبت‌نام غیر حضوری در سامانه، تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه ­های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است. این تبادلات برخط و بوسیله وب سرویس­ های متعدد برقرار شده است.

سرویس اطلاعات هویتی،  سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی، بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسوول، بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت‌ها، استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی و استعلام کد اقتصادی از جمله تبادلات سیستمی است که با دستگاه های دیگر انجام می‌شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا