برگزیدهصنعت و معدنگوناگونویژه ها

استقرار شبانه روزی بازرسان در کارخانجات شوینده و ضدعفونی کننده

به گزارش صنعت کار،  عباس تابش افزود: تأمین مواد اولیه، جلوگیری از توزیع غیر برنامه ریزی شده محصول و افزایش تولید از اهداف و تصمیمات مهم وزارت صمت است و در این راستا با استقرار شبانه روزی بازرسان مقیم در کلیه کارخانجات شوینده و ضدعفونی کننده ، جلوی هر گونه تخلف احتمالی گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در این راستا از ۵۰ خودرو متحدالشکل برای بازرسی استفاده شده و بر اساس سامانه انبارها وارد کار شدیم و بیش از ۱۵ قلم کالا مشمول اعلام موجودی شده که دستکش یک بار مصرف، شوینده‌ها، ماسک، الکل و ضد عفونی ها مشمول اعلام موجودی است تا احتکار تلقی نشود.

تابش اضافه کرد: باید مردم احساس آرامش کنند گاهی خبرهایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که آرامش مردم را بر هم می‌ریزد که باید از رسانه‌های رسمی و معتبر کسب اطلاع کرد.

وی گفت: هم اکنون در تمام شهرک‌های صنعتی و کارخانجات شاخص تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده، بازرسان مقیم این سازمان مستقر بوده و بر روند تولید توزیع اقلام سلامت محور از تولید تا توزیع شوینده‌ها، ضدعفونی کننده‌ها، دستکش‌های بهداشتی و ماسک نظارت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت مدیریت فضای روانی جامعه، تصریح کرد: بازرسان ویژه سازمان حمایت و سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها با کمک ظرفیت بازرسی و بسیج اصناف، به منظور تشدید نظارت بر بازار و شتاب در کارها ، از تمام امکانات برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان برخورد می نمایند.

تابش افزود: همه تولیدکنندگان بخش شوینده و ضدعفونی کننده به صورت شبانه‌روزی مشغول تولید بوده تا نیازهای هموطنان در این حوزه مرتفع شود و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم بخشی از دغدغه و نگرانی شهروندان برای مقابله با این ویروس کاهش یافته است که جا دارد از فعالیت شبانه روزی کلیه واحدهای تولید کننده در این زمینه قدردانی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نحوه توزیع ماسک تولیدی و وارداتی را بر عهده وزارت بهداشت دانست و متذکر شد: ماسک‌های تولیدی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و آنها نسبت به توزیع آن اقدام خواهند نمود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه ماسک به صورت رایگان توزیع می‌شود، اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان مسئولیت و فرماندهی قرارگاه ویروس کرونا را برعهده دارد لذا این وزارت خانه باید در خصوص نحوه توزیع ماسک پاسخگو باشد.

تابش تاکید کرد: در مجموع سیاستگذار در بخش توزیع وزارت بهداشت است و فرآیند واردات و توزیع هم بر عهده این وزارتخانه است. بنابراین مقرر شده همه واحدهای تولیدی، ماسکهای تولیدی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا