اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تسهیل شد

به گزارش صنعت کار، هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با توجه به مشکلات به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا برای فعالان اقتصادی، به‌ ویژه صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در پرداخت اقساط حق بهره‌برداری اراضی واگذار شده، مصوب نمود: اقساط اسفند 1398 لغایت اردیبهشت 1399 واحدهای صنعتی بدون هیچ گونه تعدیلی به انتهای اقساط مربوطه منتقل شود.

هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در راستای تکریم هرچه بهتر ارباب رجوع و ضرورت رسیدگی به حجم بالای تقاضا در ایام پایانی سال در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، با توجه به شرایط به‌وجود آمده و رعایت ضوابط ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا، شرایط واگذاری زمین بر اساس دستورالعمل بهره‌برداری سال 1398 را تا انتهای اردیبهشت سال 1399 تمدید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز پیش‌تر گفته بود: به‌رغم افزایش هزینه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تأمین زیرساخت‌ها، افزایش نرخ حق انتفاع زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی جزئی بوده است.

محسن صالحی‌ نیا افزود: بخشی از هزینه‌های مرتبط با شهرک‌های صنعتی از منابع و اعتبارات عمرانی ملی و استانی و بخشی دیگر از محل واگذاری زمین تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند هزینه‌های مرتبط با عملیات عمرانی در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش یافته، اما نرخ حق انتفاع زمین در شهرک‌ها متناسب با هزینه‌ها، افزایش نداشته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که نباید معادل افزایش هزینه‌های تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به نرخ حق انتفاع زمین افزوده شود.

صالحی‌ نیا تصریح کرد: تلاش شده است با صرفه‌جویی بیشتر در هزینهها و تأمین منابع مالی و استانی و بهینه‌سازی روش اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها، هزینه‌های تولید کنندگان کاهش یافته و از فشار بیشتر به آنان جلوگیری شود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن 499 شهرک و 319 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، 81 هزار و 33 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 44 هزار و 899 واحد صنعتی و 2 هزار و 987 واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم 904 هزار و 537 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا