اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

در تولید ماسک های صنعتی و کارگاهی رشد بسیار خوبی داشتیم/ کالاهای شوینده و ضدعفونی باید مستقیم از خط تولید به شبکه توزیع و سطح عرضه رسانده شود

به گزارش صنعت کار، عباس تابش در بازدید از خط تولید جهادی ماسک های بهداشتی سایپا  با بیان این مطلب، افزود: در حوزه ماسک‌های کارگاهی شاهد راه اندازی خط تولید 20 هزار ماسک در روز توسط شرکت سایپا هستیم که شرکت ایران خودرو نیز این کار را شروع کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کارگاه های موجود در کشور مدل و نوع فعالیت خود را برای تامین ماسک تغییر داده اند تا در این شرایط نیاز مردم را به ماسک بتوانند تأمین کنند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تقاضا برای ماسک در کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا بالا رفته است، اضافه کرد: روش‌های مختلفی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین این نیاز داریم و رشد بسیار خوبی را در تولید ماسک های صنعتی و کارگاهی در کشور داشتیم.

تابش با اشاره به اینکه بخشی از ماسک مورد نیاز را نیز واردات می کنیم، گفت: ثبت سفارش و اقدامات لازم در این حوزه نیز انجام شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در خصوص تامین مواد اولیه شوینده ها نیز بیان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف وزارت صمت افزایش تولید و تامین شبکه توزیع است و در دستوری به تمامی سازمان‌های صمت استانی ابلاغ کردیم تا اگر تا 48 ساعت کالاهای شوینده و ضدعفونی به هر دلیلی در واحد تولیدی مانده باشد به واحدهای توزیع معرفی شوند تا با محوریت داروخانه ها و یا برای واحدهای متقاضی سایر حوزه‌ها مانند اتحادیه های نانوایی در اسرع وقت توزیع شود و به دست مصرف کننده برسد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: الان در شرایطی قرار داریم که حتماً باید کالا در سریعترین زمان ممکن به دست مصرف کننده برسد و از همه کسانی که در کار تامین، توزیع و نظارت بر شبکه هستند می خواهیم کالاهای شوینده و ضدعفونی را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت مستقیم از خط تولید به شبکه توزیع و سطح عرضه برسانند.

تابش گفت: نباید منتظر ماند تا میزان این کالاها زیاد شود و سپس توزیع انجام شود، بلکه حتی اگر در حد چند کارتون از این اقلام هم باشد باید به سطح عرضه منتقل بشود.

گفتنی است که عباس تابش«معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» به همراه جواد کلاهدوزان «بازرس ویژه وزیر صمت» از خط تولید جهادی ماسک های بهداشتی گروه خودروسازی سایپا بازدید به عمل آورد.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا