اخباربرگزیدهراه و ساختمانویژه ها

آزادراه همت- کرج فردا با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود

به گزارش صنعت کار، بهره برداری از قطعه ۲ و ۳ آزادراه همت-کرج که برای انتقال ساکنان کرج به تهران و بالعکس اهمیت زیادی دارد از سال ۸۸ روی زمین مانده بود.

طول این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتر است و بهره‌برداری از آن تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک فعلی تهران و استان البرز می‌گذارد.

حذف گلوگاه‌های ترافیکی استان البرز و کلیه محورهایی که از غرب کشور به ویژه استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و… وارد این استان می‌شوند با افتتاح این قطعه فراهم می شد.

با بهره‌برداری از این آزادراه ۳۵ درصد از بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان تهران و البرز به این آزادراه منتقل خواهد شد.

این پروژه در تابستان سال۹۷ به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده بود اما واحدهای مسکونی در مسیر به عنوان معارضین این پروژه ساخت آن را متوقف کرد و نهایتا با اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای رفع معارضین، ساخت پروژه ادامه یافت.

با توجه به تاثیر افتتاح آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از ۵ آزادراه مهم در ساماندهی ترافیک محور تهران- کرج ، تامین منابع و مصالح مورد نیاز این پروژه در اولویت‌ دولت قرار داشت و سرمایه‌گذار نیز با به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه را طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌برد.

این آزادراه تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران خواهیم بود.

طول مسیر پروژه ۱۴.٥کیلومتر با ۲۹ دستگاه پل تیپ با دهانه ۱۰۲ متر، ۸ دستگاه پل خاص با دهانه ۱۹۹ متر، ۲ دستگاه تونل با طول ۱۰۷۶ متر و هر تونل ۵۳۸ متر است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا