اخباربرگزیدهصنعت و معدن

شهرک صنایع معدنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش صنعت کار، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در مسیر رونق تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام شد که امسال نیز این روند با یک توان مضاعف به انجام می‌رسد.

او بیان کرد: امسال ۱۷۰ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای ۵ هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحد‌ها ۳۵ درصد تولید محصولات صنعتی استان اردبیل افزایش خواهد یافت تا علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی صادرات محصولات تولیدی استان انجام شود.

صادقی گفت: مهمترین رشته‌های صنایع توسعه‌ای استان اردبیل سلولزی تا دو میلیون مترمکعب است که جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر در تولید محصولات سلولزی و چوبی قرار خواهد داد.

او از تکمیل چهار واحد تولید محصولات بهداشتی و دارویی در استان به ظرفیت دو میلیون عدد خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد‌ها اردبیل نیز به قطب تولید محصولات بهداشتی و دارویی تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به راه‌اندازی واحد صنعتی و تولیدی کامیوت و کشنده‌ها اشاره کرد و گفت: همچنان راه‌اندازی واحد‌های صنعتی متنوع در بخش خودرویی، محصولات دارویی نظیر سرم، الکل و گیاهان دارویی در دستور کار می‌باشد.

صادقی ادامه داد: استان اردبیل در تولید لاستیک به ویژه لاستیک رادیال ۲۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و این واحد‌ها همچنان مورد حمایت جدی قرار دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا