اخباربرگزیدهصنعت و معدن

مسائل معدن طلای اندریان نخستین تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم خواهد بود

به گزارش صنعت کار، الهویردی دهقانی امروز در این رابطه  گفت: متاسفانه آغاز فعالیت معدن طلای اندریان در گذشته قبل از کسب مجوزهای زیست محیطی و ناشی از دخالت های بیجای برخی افراد بوده است که موجب این آلودگی بزرگ زیست محیطی در ارسباران شده است.

دهقانی افزود: در نحوه واگذاری این معدن مشکل وجود دارد، به نظر می رسد که تبانی شده است، این مورد را بررسی می کنیم و در صورت رسیدن به این نتیجه که در حق کشور و بیت المال اجحاف شده و همچنین با توجه به همکاری نکردن و توجه نداشتن مسوولان این معدن به مسائل زیست محیطی و اجتماعی و مساعدت های اجتماعی، این معدن را سلب امتیاز خواهیم کرد.

نماینده ورزقان در مجلس نهم و منتخب مجلس یازدهم در ادامه گفت: به مدیران و مسوولان معدن هشدار می دهم چنانچه در مورد رفع آلودگی های زیست محیطی و خطرات ایجاد کرده برای سلامت مردم و محیط زیست که آب، خاک و هوای منطقه را متاثر کرده است اقدام فوری و مناسبی انجام ندهند تبعات ناشی از آن به عهده خودشان خواهد بود.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: با شفاف سازی در شیوه واگذاری برداشت این معدن به یک شرکت خارجی مانع از تخریب بیشتر وجهه معدن در نزد افکار عمومی شوند در غیر این صورت با آغاز به کار مجلس یازدهم نه تنها به این مسایل به عنوان نخستین مورد تحقیق و تفحص ارایه شده به مجلس اقدام می کنم بلکه باید نسبت به نحوه واگذاری زمین های محدوده معدن به این شرکت نیز جوابگو باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول دو سال گذشته هیچ موردی از شفافیت مالی این معدن در زمینه بدهی های حقوق دولتی، عوارض دولتی منابع طبیعی و مسوولیت های اجتماعی هیچ اقدامی نشده است و در ضمن این معدن خسارات سنگینی را که به منطقه وارد کرده را نیز  باید بپردازد.

منتخب مردم ورزقان و خاروانا هشدار داد: افرادی که به فکر راه اندازی دوباره معدن به شیوه های ناصواب و غیرقانونی هستند از این کارها دوری کرده و از قانون تمکین کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا