اخباربرگزیدهصنعت و معدن

ارائه تسهیلات 4 درصدی به شرکت های فناور برای تولید اقلام مقابله با کرونا

به گزارش صنعت کار، و به نقل از منطقه آزاد ارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از شرکت های تولید کننده ماسک و محلول های بهداشتی ارس بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا  و رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس در راستای کارگروه رفع موانع تولید از شرکت های  تولید کننده ماسک، لباس بیمارستانی و محلول های ضدعفونی کننده ارس بازدید کردند.

 یوسف احمدی در جریان بازدید از شرکت های تولیدی ارس در زمینه تولید ملزومات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، با تاکید بر اینکه تولید، هسته اقتصاد مقاومتی است گفت: سرمایه گذاران ، فعالان اقتصادی ارس و کارگران آنها  در راستای اجرای فرامین رهبری  در خصوص شعار جهش تولید و رفع نیاز کشور در این روزها، با تغییر خطوط خود و تولید ملزومات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله محلول های ضدعفونی (صنعتی، بیمارستای و خانگی) و انواع ماسک را تولید می کنند که جای تشکر و قدردانی دارد.

احمدی در ادامه  ضمن قدردانی از مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و مسئولین شهرستان در خصوص رفع موانع تولید و کمک به راه اندازی و توزیع این مواد در سطح منطقه و سایر شهرها افزود: ضروری است یکی از اولویت های کاری همه موپا رفع موانع تولید باشد تا بتوانیم حمایت لازم را از سرمایه گذاران داشته باشیم و پس از گذر از بحران ویروس کرونا با کار جهادی قدم های اساسی و ماندگار در راستای شناسایی ظرفیت های تولید، توسعه و جهش تولید در ارس برداریم.

تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در شرکت ها، لزوم تهیه لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش برای کارگران و نصب لوازم ایمنی در شرکت ها از دیگر مورادی بود که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا بر آن تاکید کرد.
گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا بهمراه رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از کارشناسان حوزه بهداشت و غذا، صنایع، بازرس ایمنی و بهداشت در قالب کارگروه رفع موانع تولید از  شرکتهای تولید کننده مواد ضدعفونی کنده و ماسک در ارس بازدید کردند.

همچنین مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس از ارائه تسهیلات 4 درصد به شرکت های فناور  و دانش بنیان در زمینه تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی مقابله با کرونا خبر داد.

پریسا بهلولی گفت: مرکز رشد واحدهای فناور ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان  و فناور برای تولید اقلام و محصولات مقابله با ویروس کرونا گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، این صندوق در خصوص حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و فناور اعلام آمادگی کرده بود که به 4 شرکت واجد شرایط تسهیلاتی با کارمزد 4 و 11 درصد تخصیص یافته است.

بهلولی گفت: در همین راستا از محل مرکز رشد واحدهای فناور،  به سه شرکت در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، تسهیلات 200 الی 500 ملیوین ریالی با نرخ کارمزد 4 درصد و به یک شرکت در زمینه تولید ماسک 500 میلیون ریال وام 11 درصد از محل صندوق پژوهش و فناوری ارس پرداخته شده است.

وی در ادامه افزود: برای سه شرکت مذکور علاوه بر ارائه تسهیلات، 50 درصد تخفیف استفاده از سالن های تولید سازمان منطقه آزاد ارس نیز در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا