اخباربرگزیدهصنعت و معدن

افزایش 10 درصدی تولید به همراه کاهش 5 درصدی هزینه‌ها

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی آریاناران با قدردانی از حمایت‌های دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تحقق اهداف سال گذشته شرکت آریاناران اظهار داشت:  این شرکت در حال حاضر در استان کرمان و مجتمع مس سرچشمه با بیش از 400 نفر نیروی مجرب و متخصص سالانه 25.000.000 تن ماده معدنی استخراج می‌کند.
وی افزود: همچنین آریاناران با انجام فعالیت‌هایی چون پی‌جویی، اکتشاف، طراحی، حفاری، انفجار، بارگیری، حمل و … در مجتمع مس سرچشمه، بیش از 35 درصد تولید بخش پیمانکاری را انجام می‌دهد.
خوشبین با اشاره به اینکه شرکت آریاناران دومین شرکت پس از شرکت مس ازنظر حجم و ظرفیت دامپتراک‌ها و تجهیزات معدنی در معدن مس سرچشمه است، اظهار داشت: هم‌اکنون این شرکت تعداد 35 دستگاه دامپتراک 136 تنی بلاز را برای انجام فعالیت‌های معدنی و استخراج در اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی آریاناران در ادامه به برنامه های سال 98 شرکت صنعتی و معدنی آریاناران سرچشمه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته موفق به انجام تولید تعهد شده به میزان 8.5 میلیون مترمکعب به فاصله حمل 3900 متر شدیم که عملکرد خوبی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به خرید 2 دستگاه حفاری جدید D65 اطلس کوپکو ساخت کشور سوئد با هدف افزایش ظرفیت حفاری شرکت گفت: به دلیل اینکه مشکل فعلی معادن ایران عدم وجود دستگاه بارگیری کافی و متناسب به نسبت دستگاه باربری است در سال گذشته 5 دستگاه بارگیری خریداری و به تجهیزات معدنی شرکت افزوده شد.
مدیرعامل شرکت آریاناران با بیان اینکه در سال گذشته موفق به کاهش 5 درصدی هزینه‌ها و افزایش 10 درصدی تولید شدیم بیان کرد: خوشبختانه شرکت صنعتی و معدنی آریاناران سرچشمه، به‌رغم همه تهدیدهای سال 98 و فراز و فرودهای آن از تحریم‌های ظالمانه گرفته تا نوسانات قیمت ارز و همچنین افزایش تورم و مشکلات تهیه و تولید قطعات و مواد، جزء سودآورترین شرکت‌های هلدینگ راهیان سهام در سال 98 بوده است.
خوشبین با بیان اینکه شرکت صنعتی و معدنی آریاناران در سال گذشته در پروژه فلوتاسیون سرباره هم در بخش تأمین ماشین‌آلات معدنی سنگین و نیمه سنگین مشغول فعالیت شد اظهار داشت: در سال 98 این شرکت در بخش تعمیرات موتورهای سنگین دامپتراک ها نیز با شرکت‌های معدنی و همچنین در ارائه خدمات فنی و مهندسی همکاری داشته‌ است.
وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال استفاده از ظرفیت‌های این شرکت در انجام پروژه‌های فولادی کشور هستیم درباره اهداف و برنامه‌ریزی‌های سال 99 گفت: تجهیز و تعمیر ناوگان معدنی با راه‌اندازی و اضافه نمودن یک دستگاه شاول به دستگاه‌های بارگیری، افزایش تولید تا 10 میلیون مترمکعب با توجه به افزایش بعد مسافت حمل، کاهش هزینه‌ها با تغییرات در سیستم مکانیکی، برقی، سوخت و … ماشین‌آلات و نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق بر روی ماشین‌آلات بارگیری و باربری از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا