اخباربرگزیدهصنعت و معدن

یک واحد معدنی در آبیک تعطیل شد

به گزارش صنعت کار، امید رحمانی در این باره اظهار کرد: واحد سنگ‌شکن معدن شمال شهر آبیک به‌دلیل عدم توجه به اخطارهای صادره از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و ایجاد آلودگی و عدم توجه واحد در خصوص توقف عملیات، با هماهنگی دادستان شهرستان و با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و مأموران نیروی انتظامی تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام زمان مجوز محیط زیستی و پایان مهلت ۶ ماهه به واحد سنگ‌شکن معدن شمال شهر آبیک و عدم توجه واحد برای توقف عملیات، با هماهنگی دادستان شهرستان و با حضور مأموران کلانتری نسبت به تعطیلی واحد اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: بیستم فروردین ماه ۹۹ با هماهنگی شورای تأمین شهرستان آبیک از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست به واحد ابلاغ شد تا فعالیت خود را متوقف کند که با مخالفت این واحد معدنی روبه‌رو شده و روز گذشته در بازدید مشاهده شد به فعالیت خود ادامه می‌دهد که در نهایت اقدامات قضائی صورت گرفت.

رحمانی در پایان یادآور شد: استان قزوین به‌دلیل آلودگی هوای شهر آبیک اجازه فعالیت واحدهای معدنی را نمی‌دهد بر این اساس شورای تأمین شهرستان نیز اعلام کرده است تا زمانی که استان مجوز فعالیت واحد را صادر نکند واحد معدنی فوق الاشاره اجازه فعالیت در این شهرستان را ندارند و این واحد تولیدی نیز باید بر اساس تعهد داده شده در صورت عدم دریافت مجوز جمع‌آوری شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در پایان ضمن توصیه به سایر واحدها در خصوص رعایت مسائل و استانداردهای زیست محیطی گفت: اداره پایش محیط زیست این شهرستان ۲۴ ساعته فعالیت تمامی واحدها را رصد و در صورت ایجاد هرگونه آلودگی اقدام مشابه انجام خواهد داد.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا