اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

قدردانی رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از اقدامات جهادی وزارت صمت برای تامین مناسب کالاهای اساسی و اقلام مبارزه با کرونا

به گزارش صنعت کار، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اقدامات جهادی و شبانه روزی مواد اولیه و اقلام مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی پس از شیوع کرونا را تولید و تامین کرد که از این تلاش ها قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با تأکید بر اینکه تامین کالاهای اساسی و وفور کالا و همکاری مردم کشورمان را سربلند کرد، افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای خارجی برای تامین کالاها دچار مشکل شدند و خوشبختانه شرایط خوبی در ایران برقرار است.

وی از اهتمامی که وزارتخانه در مدیریت بازار و تأمین کالاها و اقلام روزمره و اساسی معیشتی مورد نیاز مردم و حفظ امنیت و آرامش در بازار داشت، نیز قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن قدردانی از عملکرد وزارت صمت در شرایط بعد از شیوع کرونا، برای وضع قوانین و مقررات در حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط پساکرونا اعلام آمادگی کردند و بر تدوین یک برنامه زمان بندی برای مدیریت دوران پساکرونا با نگاه به تمامی جوانب و شرایط و مشارکت همه دستگاه های مرتبط تأکید داشتند.

نمایندگان با قدردانی از تصمیم دولت برای آغاز فعالیت واحدهای تولیدی در راستای ایجاد امنیت اقتصادی در شرایط کرونا و مقابله با پیامدهای احتمالی آن، بر این نکته تصریح کردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست واحدهای تولیدی برای تغییر خطوط تولیدی خود را به جهت تولید محصولات مرتبط با کرونا در سریعترین زمان ممکن پاسخگو بوده است.

بسط و گسترش ظرفیت های کسب و کارهای اینترنتی در شرایط قرنطینه و کرونا، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و تداوم روند صادرات و فعال بودن مرزها در این شرایط از نکات دیگر مورد اشاره نمایندگان مجلس در این جلسه بوده است.

حمایت تسهیلاتی از واحدها و صنایع و تدوین بسته های حمایتی برای کارگاه ها و صنایع تولیدی از دیگر نکاتی بود که توسط نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح شده بود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا