اخبارصنعت و معدن

نیاز کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی

به گزارش صنعت کار، در دیدار معاون وزیر صمت با اشاره به جهش صادرات و فروش شرکت های معدنی گل گهر و مس در سال 98 ،سرمایه گذاری های جدید در استان کرمان توسط شرکت های بزرگ معدنی  را خواستار شد.
محمد جواد فدائی  در دیدار معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به آثار کرونا بر اقتصاد کشور افزود: فشارهای زیادی برای تعطیلی معادن و صنایع استان در ایام شیوع کرونا در استان و کشور داشتیم اما با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه ندادیم به تولید و اقتصاد استان خسارت زیادی وارد شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری و شروع پروژه های جدید در استان هستیم و امیدواریم با توجه به افزایش حجم تولید و فروش شرکت های مس و گل گهر در استان این مهم محقق شود.
استاندار کرمان با اشاره به لزوم صرف بخش هایی از درآمد معادن استان در بحث زیرساخت ها اظهار داشت: برای تابستان پیش رو بزرگترین دغدغه ما تأمین آب آشامیدنی مردم بویژه در شهر کرمان است و لازم است با کمک شرکت های بزرگ معدنی بتوانیم با خرید چاه های کشاورزی بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.
معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این دیدار با اشاره به استخراج حدود 35 میلیون تن ماده معدنی در سال 98 در سیرجان گفت: حدود 13 هزار میلیارد تومان درآمد گل گهر در سال 98 بوده است که  افزایش 37 درصدی نسبت به سال 97 را داشتیم و 480 میلیون دلار طرح در سال 98 در منطقه سیرجان اجرا کردیم که رقم بزرگی است.
خداداد غریب پور با اشاره به رکوردهای تاریخی مس در سال 98 تصریح کرد: حجم صادرات مس از 480 میلیون دلار در سال 97 به یک میلیارد دلار در سال 98 و فروش آن به 22 هزار و هفتصد میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به برنامه های پیش روی مس در سال 99 در استان کرمان اظهار داشت: در سال 99 حدود 600 میلیارد تومان طرح برای افتتاح در مس داریم که افتتاح تغلیظ ایجو، مس و اسید خاتون آباد شهربابک بخشی از این پروژه هاست و قصد داریم حدود 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای استان را در خود استان سرمایه گذاری کنیم.

 

منبع: صدا و سیما

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا