اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

نخستین جلسه ستاد “جهش تولید” در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد

به گزارش صنعت کار،  بنا بر مصوبات اولین هم‌اندیشی میان مدیران و متخصصان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مقرر شد، 2 برنامه جدید در حوزه مطالعات زمین‌شناسی شامل پروژه تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کشور در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم با هدف کمک به اکتشاف دخایر نوین معدنی و همچنین شناخت منشا مخاطرات طبیعی در کشور و دیگری شروع مقدماتی پروژه بازنگری و به روزآوری نقشه‌های یکصدهزارم زمین‌شناسی با هدف تولید نقشه‌های زمین‌شناسی نسل دوم تعریف و عملیاتی شود.

همچنین در این جلسه بر ضرورت افزایش بازدهی در فرآیند اکتشاف ذخایر معدنی با هدف تعیین تکلیف سریع پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی موجود در چارچوب پیمایش‌های صحرایی سریع، علمی، به موقع و هدف‌مند تاکید شد.

باتوجه به وجود ظرفیت ارتقای بازدهی در بخش معدن کشور از راه معرفی و کشف ذخایر جدید معدنی و همچنین تسهیل ورود بخش خصوصی توانمند به فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی، ارائه اطلاعات مناسب تخصصی در بستر دولت الکترونیک و از طریق پایگاه داده‌های علوم زمین کشور در دستور کار برای اجرا در نیمه اول سال جاری قرار گرفت. این اطلاعات به‌صورت فراگیر در اختیار عموم متخصصان و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

سرعت‌بخشی به روند آزادسازی و واگذاری محدوده‌های در اختیار این سازمان با هدف ایجاد تحرک در بخش خصوصی توانمند برای انجام فعالیت‌های معدنی در سطح کشور در اولین جلسه ستاد پیگیری و پایش برنامه‌های جهش تولید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین بر تدوین گزارش‌ها و اطلاعات تحلیلی پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی با استفاده از بکارگیری لایه‌های مختلف برداشت شده در قالب بسته‌های اطلاعاتی اکتشافی و با هدف سرمایه‌گذاری بهینه در بخش معدن در نیمه نخست سال جاری تهیه و در دسترس همگان تاکید شد.

دیگر مصوبه این ستاد، تاکید بر اصلاح ساختاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و چابک‌سازی بسترهای انجام خدمات تخصصی زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی و همچنین آماده‌سازی نیروهای متخصص این مجموعه برای اجرای برنامه‌های نظارت بر فعالیت‌های این حوزه در کشور، اجرای این برنامه اصلاحی در سال جاری بود.

گفتنی است؛ پیگیری شاخص‌های عملکردی و برنامه‌های کمی ارائه شده این سازمان در سال جاری به قوت خود باقی بوده و هدف این مجموعه از ارائه برنامه‌های متناسب با سال “جهش تولید” تحول اطلاعاتی، ساختاری و افزایش بازدهی در بخش زیربنایی و معدنی کشور شامل بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافی است که امید است با تلاش همکاران متخصص و جامعه مشاوران توانمند کشور و همچنین تخصیص مناسب اعتبارات موردنیاز و متناسب با مطالبات به حق جامعه معدنی کشور، به درستی و فراتر از انتظار، اجرایی شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا