اخبارصنعت و معدن

هیچ واحد صنعتی در اردبیل بدون مجوز محیط زیست فعالیت نمی‌کند

به گزارش صنعت کار، سعید شهند اظهارداشت: تمام صنایع از منظر زیست محیطی پایش و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت هوا در حوزه محیط زیست انسانی افزود: در حال حاضر شهر اردبیل در مسیر تبدیل به کلانشهر است و در همین راستا محیط زیست استان کیفیت هوای شهر اردبیل را با استفاده از ایستگاه سنجش کیفی هوا بصورت آنلاین پایش کرده و در صورت بروز مشکلات در آلودگی هوا تمهیدات خاصی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در خصوص آلودگی هوا در شهر اردبیل مشکل خاصی نیست ، یک ایستگاه بمنظور سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد و امسال ایستگاه‌های جدید سنجش هوا در شهرستان پارس‌آباد، مرکز شهر اردبیل و جنوب استان در شهرستان خلخال نصب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان اردبیل در مسیر توسعه و تبدیل به صنعتی شدن است، افزود: محیط زیست استان به هیچ وجه در مقابل توسعه نیست بلکه در کنار توسعه و آن را در راستای رسیدن به توسعه پایدار هدایت می‌کند.

شهند در زمینه وضعیت کارخانه سیمان اردبیل نیز گفت: وضعیت زیست محیطی این کارخانه بصورت پایش آنلاین( لحظه‌ای) رصد و پایش شده و میزان خروجی دودکش و ذرات گرد و غبار بررسی و چنانچه خارج از میزان استاندارد محیط زیست باشد اخطاریه‌های لازم صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیما اردبیل ملزم شده بجای سوخت مازوت از سوخت گاز استفاده کند و این موضوع نیز بعنوان مکمل برای جلوگیری از آلودگی هوا می‌باشد، افزود: در حال حاضر فعالیت کارخانه سیمان بر اساس استانداردهای محیط زیست است و در سال گذشته نیز این صنعت بعنوان صنعت سبز کشوری معرفی و توسط ریاست سازمان حفاظت محیط زیست نشان صنعت پاک را دریافت کرد.

 

منبع: ایرنا

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا