اخباربرترصنعت و معدن

“عسلویه معدنی” در لامرد ایجاد شده است / همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر در راه اندازی الومینیوم‌ جنوب

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در این آیین که خداداد غریب پور رئیس هیأت عامل ایمیدرو، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین رحیمی استاندار فازس حضور داشتند، افزود: ساخت و راه اندازی بزرگ ترین مجتمع آلومینیوم ایران، با همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر انجام شد.

وی ادامه داد: آلومینیوم جنوب کامل ترین مجتمع آلومینیوم ایران است که تمامی واحدهای جانبی، سیستم مدرن محیط زیست و بندر اختصاصی در پارسیان را در اختیار دارد‌.

بخش های بالادستی و پایین دستی

وی در برابر سوال رئیس جمهور درباره بخش بالادستی و پایین دستی آلومینیوم گفت: انجام اکتشاف در حوزه بوکسیت و‌ همچنین اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت مربوط به بخش بالادستی است و از دیگر سو برنامه ایجاد شهرک آلومینیوم در لامرد جزو بالادست این مجتمع محسوب می شود.

رحمانی اظهار داشت: با راه اندازی آلومینیوم جنوب، جایگاه جهانی ایران در آلومینیوم از 18 به 14 ارتقا یافت. وی درباره تکنولوژی کارخانه گفت: تکنولوژی این طرح برای نخستین بار در کشور استفاده می شود.

نقش برجام

به گفته رحمانی، طرح آلومینیوم جنوب از سال ۸۴ آغاز شد و تا سال ۹۳ نیمه راکد و تعطیل بود اما ال سی آن از سال ۹۳ در سایه برجام گشایش یافت و دستور اجرای آن همزمان با سفر رییس جمهور در دی ۹۴ صادر شد.

رحمانی در آیین افتتاح آلومینیوم جنوب:

ساخت و راه اندازی بزرگ ترین مجتمع آلومینیوم ایران، با همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر انجام شد.

 

منبع: ایمیدرو

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا