اخبارصنعت و معدن

تصویب طرح سرمایه گذاری معدنی یک موقوفه در آمل

به گزارش صنعت کار،علی فتحی  از تصویب طرح سرمایه گذاری معدنی موقوفه محمد حسن مشایی در آمل خبر داد و گفت: ۱۲ پروژه سرمایه گذاری عمرانی موقوفات در سال ۹۹ با هزینه بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال به صورت قطعی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقاف مازندران دارای ۱۰۲ هزار رقبه متصرفی منفعتی است افزود: موقوفات دارای درآمد برای تداوم درآمدزایی باید تعمیر و تجهیز شوند تا اجرای نیت واقف به‌درستی صورت گیرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: موقوفات علاوه بر اینکه سرمایه معنوی و فرهنگی به‌شمار می‌روند در عین حال یک سرمایه اقتصادی نیز هستند تا با دریافت عوائد بتوان نسبت به اجرای نیت و کمک به نیازمندان هزینه کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در موقوفات یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش بهره‌وری موقوفه و اجرای بهتر نیت واقف به شمار می‌رود، ادامه داد: در مازندران موقوفاتی که قابل سرمایه‌گذاری هستند، طرح‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی در آن اجرا می‌شود.

فتحی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت اقتصادی اوقاف مازندران در سال جاری، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعار سال “جهش تولید” برنامه‌های مهمی در سال جاری اجرا می‌شود.

وی از تصویب طرح سرمایه گذاری معدنی موقوفه محمد حسن مشایی آمل با ذخیره قطعی ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تن سنگ لاشه و واریزه کوهی در کمیته سرمایه گذاری استان خبر داد و افزود: ۱۲ پروژه سرمایه گذاری عمرانی موقوفات در سال ۹۹ با هزینه بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال به صورت قطعی آغاز می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به بررسی نهایی پروژه کشت و صنعت با رویکرد دام سبک، از بهره‌برداری ۵ پروژه سرمایه گذاری با ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال تا نیمه نخست سال ۹۹ در استان خبر داد.

این مسئول دستور پیگیری ثبت اراضی موقوفات که قابلیت معدنی دارند را از دیگر اقدامات مهم معاونت بهره‌وری اقتصادی اوقاف استان در سال جاری برشمرد.

فتحی با اعلام اینکه طرح کشت و صنعت با رویکرد دام سبک جهت کمک به تأمین امنیت غذایی کشور تهیه شده است، گفت: ۱۴ طرح سرمایه گذاری عمرانی در سال گذشته در استان تصویب شد.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا